یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: انتخابات فرمانداری‌ها و شورا‌های شهر در ایتالیا برگزار می‌شود.

به گزارش یورونیوز، در این انتخابات فرمانداران هفت استان ایتالیا و اعضای شورای شهر و شهرداران 862 شهر ایتالیا برگزیده می‌شوند.بیش از 10 میلیون نفر نفر نیز واجد شرایط شرکت در انتخابات استانی و محلی ایتالیا هستند.

تحلیلگران سیاسی معتفدند، این انتخابات که یک سال پس از پیروزی پرودی و چپ گرایان ا برگزار می‌شود، آزمونی است برای سنجس محبوبیت دولتمردان کنونی ایتالیا. جناح‌های مخالف دولت نیز اعلام کرده‌اند در صورتی که در این انتخابات نتایج امیدوار کننده‌ای کسب کنند، آنگاه  فشار‌های خود را برای برگزاری انتخابات عمومی در ایتالیا افزایش خواهند داد.

رومانو پرودی گفته است:نتیجه این انتخابات تاثیر سیاسی خاصی بر دولت ملی نخواهد گذاشت. این اظهارات در حالی از سوی پرودی بیان می‌شوند که دولت وی پس از تایید طرح گسترش پایگاه آمریکایی در یکی از شهر‌های شمال ایتالیا در خطر کسب رای عدم اعتماد از سوی مجلس سنای این کشور قرار گرفته بود.

در مقابل سیلویو برلوسکنی نخست وزیر سابق ایتالیا از جناح راست میانه با علم به این که آرا ضد دولتی در انتخابات استانی و محلی موجب تضعیف پرودی و چپ گرایان خواهد شد، تمام هفته گذشته را به برگزاری مبارزات انتخاباتی ضد دولتی گذرانده بود.

کد خبر 23043

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز