همشهری آنلاین: برای اولین‌بار پس از تغییر دولت در ایتالیا، امروز(شنبه 21 اکتبر/29 مهر) هزاران تن علیه دولت پرودی تظاهرات کردند.

روزنامه بازلرسایتونگ از رم گزارش کرد، سیلویو برلوسکنی، رهبر اپوزیسیون دولت ایتالیا درخواست برپایی این تظاهرات را کرده بود که با حضور 10 هزار نفر در ویچنزا واقع در شمال ایتالیا برپا شد.

این تظاهرات اعتراضی به سیاست مالیاتی و ذخیره‌سازی دولت ایتالیا بود. برلوسکنی گفت: پرودی دروغگوی خطرناکی است و ما او را به خانه خواهیم فرستاد.

وی هم چنین پرودی را متهم کرد که وعده های انتخاباتی‌اش را درباره کاهش مالیات بر آورده نکرده است.

برلوسکنی در همین حال چپ‌گرایان را متهم کرد که "به شیوه‌ای متکبرانه" تمام نهادهای دموکراتیک را تسخیر کرده‌اند و این در حالی است که آنها فقط اندکی بیشتر رای کسب کرده‌اند.

به گفته وی، حتی جیورجیو ناپولیتانو، رییس جمهور ایتالیا هم که باید بی‌طرف باشد، در صف پرودی قرار گرفته است.

جیانفرانکو فینی، رهبر حزب اپوزیسیون آلیانزا نازیوناله نیز با اعلام ناعادلانه بودن سیاست مالیاتی پرودی، از آن انتقاد کرد.

وی گفت: همه باید مالیات پرداخت کنند، اما ایتالیایی‌ها می‌خواهند که فشار مالیاتی عادلانه باشد و مالیات‌هایی که دولت اخذ می‌کند، باید در جاهایی که لازم است صرف شوند.

وی با بیان این که شمارش معکوس برای دولت پرودی آغاز شده است، افزود: زمانی که اتحاد راست میانه دوباره ایجاد شود، اما این دولت را به سرعت در هم خواهیم شکست.

بر این اساس، اتحاد راست میانه در نظر دارد تظاهرات‌های دیگری را نیز علیه دولت پرودی برپا کند.

در همین حال، لوچا کوردرو دی مونتزمولو، رهبر اتحادیه صنعتگران ایتالیا گفت: ما به تظاهرات احتیاج نداریم، به پیشنهاد و قاطعیت نیاز است تا مشکلات کشور را حل کنیم.

کد خبر 6307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز