سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۸۵ - ۰۹:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین‌: سیلویو برلوسکنی نخست وزیر سابق ایتالیا به اتهام پرداخت رشوه به یکی از شهود دادگاه‌های خود محاکمه می‌شود.

به نوشته روزنامه ال موندو،این خبر پس از آن انتشار یافت که دادستانی میلان برلوسکنی را به پرداخت رشوه 580 هزار یورو به وکیلی به نام دیوید میلز برای ارائه شهادت دروغ در دو دادگاهی که علیه وی در سال‌های 1997 و 1998 جریان داشت،متهم کرد.

قاضی دادگاه میلان نیز پس از بررسی دادخواستی که علیه برلوسکنی ارائه شده با احضار نخست وزیر سابق ایتالیا به دادگاه موافقت کرد.البته در همین راستا حکمی هم جهت احضار میلز صادر خواهد شد و او نیز مانند برلوسکنی بر نیمکت متهمان قرار خواهد گرفت.

دیوید میلز همسر سابق تسا جوئل  وزیر فرهنگ بریتانیا بود،این زوج در ماه مارس سال جاری پس از 30 سال زندگی مشترک از یکدیگر جدا شدند.در کشاکش طلاق این دو زوج، وکیل جوئل اظهاراتی کاملا جنجال برانگیز را درباره مسائل مالی این خانواده مطرح کرد.

جوئل نیز با استناد به قانون اخلاقی که برای وزرای بریتانیایی تدوین شده مجبور به شرح توضیحاتی درباره مسائل مالی خانواده شد.او در جریان یک جلسه پرسش و پاسخ به هدیه هنگفتی که ‌همسرش دریافت کرده بود اشاره کرد.

پس از مطرح شدن این مساله و انجام تحقیقات مقدماتی شواهد وقراینی به دست آمد که این مبلغ کلان(580هزار یوروی یاد شده) از سوی برلوسکنی به میلز، همسر تسا جوئل، پرداخت شده، اتهامی که همواره از سوی این وکیل بریتانیایی تکذیب ‌شده است.

اما تنها مساله برلوسکنی پرداخت رشوه نیست و او  به دلیل تملک غیر قانونی منابع مالی "مدیا ست" ، اقدامات نامعمول به هنگام حسابرسی و پولشویی به همراه 14 نفر  از  مدیران مدیا ست  در ماه نوامبر سال جاری مورد محاکمه قرار خواهد گرفت.

اصل قضیه‌ای که در این پرونده مورد توجه قرار گرفته مساله خرید و فروش حقوق مربوط به نقل و انتقال فیلم‌های آمریکایی از سوی مدیا ست به مبلغ 470 میلیون یورو است،که گفته می‌شود شرکت‌های متعلق به برلوسکنی با سود ناشی از این فروش اقدام به نقل وانتقال غیر قانونی منابع مالی می‌کرده‌اند.

همچنین ظن آن می‌رود که عوامل برلوسکنی 280 میلیون یوروی ناشی از سود فروش حقوق فیلم‌های آمریکایی را به بانک‌هایی خارج از ایتالیا منتقل کرده و تنها 170 میلیون یورو از این مبلغ را به دادستانی ایتالیا اعلام کرده باشند.امری که پس از انجام تحقیقات قضایی مشخص خواهد شد.

کد خبر 6940

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز