دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سیلویو برلوسکنی ادعا کرد زبان لاتینش آنقدر خوب هست که بتواند با ژولیوس سزار ناهار بخورد.

به گزارش بی بی سی، سیلویو برلوسکنی نخست‌وزیر ۷۱ ساله سابق ایتالیا در پاسخ به پرسش رادیو ایتالیا مبنی بر اینکه دوست دارید با کدام شخصیت تاریخی دیدار کنید، گفت: زبان لاتین من آنقدر خوب است که تصور می‌کنم بتوانم حتی با ژولیوس سزار ناهار صرف کنم.

ژولیوس سزار کنسول اول جمهوری روم بود. در زمان وی قلمرو جمهوری روم با فتح تعداد زیاد ی از کشور‌های اروپایی گسترش یافت.

سیلویو برلوسکنی در ادامه افزود: من در زمانی که به مدرسه می‌رفتم از جمله شاگردان ممتاز کلاس‌های درس لاتین بودم و از این رو برخی اوقات من را دعوت می‌کردند تا با شخصیت‌های روشنفکری که به عنوان مدعو به مدرسه می‌آمدند، گفتگو کنم. کاردینال‌ها نیز از جمله مهمانانی بودند که من با آن‌ها به زبان لاتین سخن می گفتم.

بر لوسکنی علاوه بر ابراز علاقه‌اش به دیدار با ژولیوس سزار گفت که شخصیت وینستون چرچیل نخست وزیر بریتانیا در دوران جنگ جهانی دوم را نیز مورد تحسین قرار می‌دهد.

برلوسکنی در انتخابات ۱۳ و ۱۴ آوریل مجلس قانونگذاری ایتالیا برای تصدی سومین مقام نخست وزیری خود شرکت خواهد خواهد کرد. او با دارا بودن امپراطوری عظیمی که شامل رسانه‌های عمده ایتالیا، شرکت‌های بزرگ تبلیغاتی صنایع غذایی و ساختمان است، ثروتمندترین مرد ایتالیا محسوب می‌شود.

برلوسکنی همچنین مالک آث میلان موفق‌ترین باشگاه فوتبال ایتالیا است.

او به انجام جراحی زیبایی نیز شهره است. برلوسکنی همچنین چندین بار اتهامات مبنی بر فساد مالی را از خود دور کرده است.

البته پرونده مرتبط با انهامات فریبکاری برلوسکنی مجدداً پس از برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری در جریان رسیدگی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 47981

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز