همشهری آنلاین: مراسم گرامیداشت عضو جامعه مدرسین و نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان، از سوی رهبر معظم انقلاب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش مهر از قم، مراسم گرامیداشت آیت‌الله حاج سید حسن طاهری خرم‌آبادی شامگاه یکشنبه از سوی رهبر معظم انقلاب در مسجد اعظم قم برگزار شد که در این مراسم، آیات عظام صافی گلپایگانی، سبحانی، علوی گرگانی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی و نیز حضرات آیات امینی، استادی، حسینی بوشهری و سعیدی امامان جمعه قم، آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد، آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در قم، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، تعدادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه، تعدادی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، جمعی از مسئولان استان لرستان و قم و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم با تجلیل از شخصیت علمی، اخلاقی و انقلابی آیت الله طاهری خرم آبادی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در پیام تسلیتشان زندگی ۶۰ساله آن عالم را در ۶کلمه خلاصه کردند و فرمودند آیت الله طاهری شخصیتی عالم، مجاهد، متقی، مخلص، متین و هوشیار بودند.

آیت الله رضا استادی اظهار داشت: آیت الله طاهری خرم آبادی در حوزه علمیه از محضر بزرگانی همچون حضرات آیات بروجردی، داماد، حائری یزدی و اراکی و سالهایی نیز از محضر درس امام راحل بهره‌مند و کسب فیض کرد.

وی با بیان اینکه آیت الله طاهری خرم آبادی از ابتدای طلبگی فردی سخت‌کوش و پر تلاش بود افزود: ایشان به رغم اینکه مبارزات جدی با رژیم طاغوت داشت، اما هیچ‌گاه از بحث و درس و تحقیق و پژوهش غافل نشد.

آیت الله طاهری خرم آبادی فردی مجاهد بود

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور، با بیان اینکه آیت الله طاهری خرم آبادی فردی مجاهد بود، ابراز داشت: وی از قبل انقلاب اسلامی در همراهی با امام راحل و انقلاب از هیچ کوششی دریغ نمی‌کرد و از‌‌ همان دوران توانست اعتماد حضرت امام(ره) را به خود جلب کند.

وی اضافه کرد: بعد از رحلت امام، ایشان مورد علاقه مقام معظم رهبری بود به گونه‌ای که وقتی صحنه عیادت حضرت آقا را با آن مرحوم مشاهده می‌کنیم، گویی ایشان نسبت به عزیز‌ترین شخص خود ابراز محبت می‌کنند.

وی گفت: آیت الله طاهری خرم آبادی قبل از انقلاب اعلامیه‌های امام را توزیع می‌کرد و ما همواره باید نسبت به کسانی که قبل از انقلاب فداکاری و از خودگذشتگی به خرج دادند قدردانی کنیم.

آیت الله طاهری، نسبت به مادیات بی‌توجه بود

آیت الله استادی با بیان اینکه آیت الله طاهری خرم آبادی فردی متقی بود ابراز داشت: روحانیون امروز باید ایشان را الگوی خود برگزینند چرا که ایشان با وجود آنکه مناسب مهمی داشتند، اما نسبت به مادیات بی‌توجه بودند که همین پاک زندگی کردن آن‌ها موجب محبوبیت وی شد.

وی در ادامه عنوان کرد: رهبر معظم نقلاب در پیام تسلیت خود فرمودند که آیت الله طاهری خرم آبادی فردی با متانت بود و ایشان هیچ‌گاه در زندگی خود اهل افراط و تفریط نبود.

امام جمعه قم گفت: با وجود اینکه در سالهای اخیر آیت الله طاهری خرم آبادی دچار بیماری سختی بود و به زحمت راه می‌رفت، اما تا جایی که امکان داشت به مجالس علمی و درس و بحث می‌رفت و ایشان در عین حالی که بیمار بود اما آرام زندگی کرد.

آیت الله طاهری در زمینه ولایت فقیه کتاب و مقالات فراوانی نوشت

وی با بیان اینکه آیت الله طاهری خرم آبادی در طول عمر خود هیچ‌گاه تحت تاثیر جوسازی‌ها قرار نگرفت اظهار داشت: یکی از کسانی که در زمینه ولایت فقیه کتاب و مقالات فراوانی نوشت آیت الله طاهری خرم آبادی بود که در راستای تحکیم و تعمیق مسئله ولایت فقیه تلاش‌های فراوانی کرد.

آیت الله استادی تاکید کرد: با تقوا زندگی کردن موجب محبوبیت انسان می‌شود و ایشان همواره در نزد مراجع تقلید محبوب بود.

وی با اشاره به اخلاص آیت الله طاهری خرم آبادی ابراز داشت: ایشان همانند امام راحل و بزرگان دیگر که حاضر به چاپ رساله خود نبودند به دنبال مطرح شدن خود نبود هر چند که امروز عده‌ای هنوز به جایی نرسیدند اما رساله بیرون می‌دهند.

امام جمعه قم بیان داشت: امام راحل در نامه‌ای که در خصوص بازنگری قانون اساسی نوشتند بعد از اسم آیت الله مشکینی نام ایشان را آوردند که این امر نشان از اعتماد حضرت امام نسبت به ایشان داشت.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسرکشور، با بیان اینکه آیت الله طاهری خرم آبادی در شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه و جاهای دیگر حضور فعالی داشت، افزود: ایشان زندگی ساده و بی‌آلایشی داشتند و در طول زندگی خود به درس و بحث مشغول بودند که وقتی قرار شد در پاکستان حوزه علمیه دایر شود امام راحل ایشان را به عنوان نماینده مسئول پیگیری امور کردند.

کد خبر 230389
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز