همشهری آنلاین: رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: باید از همه اقشار جامعه برای ترویج اقامه نماز در کشور استفاده کنیم.

محسن قرائتی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن قرائتی صبح پنجشنبه در مراسم اختتامیه بیست و دومین اجلاس سراسری نماز با اشاره به دیدار با 350 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه های لرستان اظهار داشت: در این دیدار عمده مشکلی که در رابطه با نماز مطرح شد بحث دعوت جوانان به نماز بود.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه دوره های تخصصی در رابطه با مهدویت، شیوه دعوت به نماز، زکات، تبلیغ چهره به چهره و... برگزار کرده است، تصریح کرد: طلبه‌ها و ائمه جماعات باید در این دوره ها حضور پیدا کنند و تا بتوانند جوابگوی نیاز جامعه باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه ما یک هزار و 300 تا لیسانس که در مرزها زندگی می‌کنند و در آن مناطق امام جمعه وجود ندارد را شناسایی کرده ایم، گفت: به امام جمعه ها گفته ایم که برای این افراد دوره بگذارد و در اردوهای مختلف به انها آموزش دهند و سپس از این افراد برای دعوت مردم به نماز و سایر کارها استفاده کنند.

حجت‌الاسلام قرائتی با تاکید بر اینکه باید از همه اقشار جامعه برای ترویج اقامه نماز در کشور استفاده کنیم، تصریح کرد: 80 هزار راننده تاکسی در کشور وجود دارد که روزانه ده ها مسافر جابه جا می‌کنند، که یک ظرفیت بزرگ برای اشاعه فرهنگ نماز در کشور است.

وی با بیان اینکه از این اجلاس‌ها چیزی در نمی آید، گفت: در این اجلاس‌ها باید بنشینیم و ابتکارات و کارهای نو بیافرینیم و آنها را به کار بگیریم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بنا نبود انقلاب شود و مسجدها بسته شود؛ اظهار داشت: متاسفانه شاهد هستیم که امام جماعت به جای اقامه نماز در مساجد به اقامه نماز در ادارت مشغول می‌شوند.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه امروز مسجد بسته است و اداره قند و شکر باز است، افزود: در این رابطه راه حلی که می‌توان مطرح کرد اقامه دو نماز توسط ائمه جماعات است که اقامه نماز اول وقت در مساجد و اقامه نماز در وقت دوم در ادارات خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه اگر آخوند به مسجد نرود مردم هم نمی روند، ادامه داد: اگر مصوبه و بخش نامه‌ای هم در رابطه با اقامه نماز اول وقت در ادارات وجود دارد باید تغییر پیدا کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه نباید مصوبات دولت بر ایمان بت شود، اظهار داشت: ما پای بند چیزی نیستیم جز اینکه نماز باشکوه در مساجد اقامه شود.

حجت الاسلام قرائتی یادآور شد: در این راه نیز قانون، بودجه، مصوبه و هر چیز دیگری را تغییر می‌دهیم.

وی با اشاره به به اینکه متاسفانه برای یک اداره با 30 نمازگذار امام جماعت می‌ گذاریم و برای یک مدرسه با 300 نماز گذار امام جماعت قرار نمی‌دهیم، افزود: آداب و رسوم و همه چیز را برای اجرای با شکوه نماز قیچی می‌کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه هرچه که باعث رشد نماز می شود باید محور قرار گیرد، افزود: قیدها و قوانین را برای نماز باید برداشت.

کد خبر 229910
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز