همشهری آنلاین: مرجع عالیقدر جهان تشیع گفت: در موضوع سوریه و مقاومت دشمنان در ابتدا سعی کردند سوریه را مثل دیگر کشورهای اسلامی بکوبند امام وقتی به دلیل حضور حزب الله و مقاومت مردم سوریه نتوانستند مسئله تسلیحات شیمیایی را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار مهر از مشهد، آیت الله نوری همدانی شنبه شب در دیدار با ستاد مردمی عزادارن امام صادق(ع) در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: بر اساس احادیث نقل شده از ائمه(ع) اسلام بر پنج اصل نماز، روزه،حج، ذکات و ولایت پایه گذاری شده که مهمترین آن ها از نظر امام محمد باقر(ع) ولایت است.

مرجع عالیقدر جهان تشیع افزود: بنابراین توجه به موضوع ولایت مسئله ای است که ما باید برای گسترش آن بسیار کوشا باشیم و هم در عظمت و موقعیت ولایت و هم در شناساندن آن تلاش بیشتری از خودمان نشان دهیم و این وظیفه بر کسانی که به ولایت اعتقاد دارند سنگین تر است.

آیت الله نوری همدانی اظهار کرد: در شیعه از اول به این مسئله خیلی توجه نشده، با اینکه مسئله عاشورا خیلی پر رنگ شده است اما سایر موضوعات راجع به ولایت آنچنان پررنگ مطرح نشده است.

وی افزود: اگر برای غدیر و تولد و شهادت ائمه، چنین برنامه هایی داشتیم اجرای این برنامه ها بسیار اثر گذار بود لذا تا کنون این کار ها به نحو شایسته انجام نشده و امروز با توجه به وضعیتی که وهابی ها وسلفی ها و صهیونیسم و صلیبی ها بوجود آورده اند باید به یک چنین مراسمی که در آن ولایت مد نظر است بیشتر توجه شود.

مرجع عالیقدر جهان تشیع بیان کرد: در نتیجه کم توجهی ما و یا اینکه قدرت لازم را نداشته ایم وهابی ها و سلفی ها خیلی جری شده اند بویژه در این چند سال اخیر هم که به لطف مستکبران قدرتشان هم کمی بیشتر از سابق شده و دشمنان اسلام و مسلمانان نیز هر چند از گاهی با اشاره به فرهنگ خرافی آنها علیه مسلمانان صحبت می کنند.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه ما موظف هستیم محافل و مجالسی را با نام امام صادق(ع) و ولایت تشکیل بدهیم اظهار کرد: مکتب امام صادق(ع) مکتب ظلم ستیزی است وئ ما باید این مکتب را به طرز صحیحی به دنیا معرفی کنیم.

وی با اشاره به جنایاتی که وهابی ها و صهیونیست ها در سوریه انجام می دهند بیان کرد: در موضوع سوریه و مقاومت دشمنان در ابتدا سعی کردند سوریه را مثل دیگر کشورهای اسلامی بکوبند امام وقتی به دلیل حضور حزب الله و مقاومت مردم سوریه نتوانستند مسئله تسلیحات شیمیایی را مطرح کردند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع اظهار کرد: در صورتی که مقاومت نباشد اول سوریه بعد لبنان و سپس نوبت ایران خواهد شد مقاومت همانند سدی است که در برابر صهیونیسم ایستاده است.

آیت نوری همدانی مکتب اهل بیت(ع) را مکتب آگاهی و مبارزه با ظلم و زور گویی دانست و تاکید کرد: حکومت بی تفاوت با مکتب اهل بیت(ع) تضاد دارد.

وی مکتب امام صادق(ع) را مکتب شور و مقاومت دانست و گفت: انقلاب ما با تکیه بر همین مکتب بوجود آمد.

مرجع عالیقدر جهان تشیع خطاب به اعضای ستاد مردمی عزاداران امام صادق(ع) افزود: بر پایی مراسم عزاداری و دکر مصیبت آن امام بزرگوار کاری بسیار عالی، مقدس و تاثیر گذار است و بنده از خداوند منان آرزوی توفیق و موفقیت شما را خواستارم.

کد خبر 229353
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز