همشهری آنلاین: رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: توسعه وجودی مهم تر از توسعه سیاسی و فرهنگی است و مسئولان باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.

محسن قرائتی

به گزارش خبرنگار مهر از مشهد، حجت الاسلام محسن قرائتی ظهر پنجشنبه در اختتامیه همایش اندیشه های آسمانی اظهار کرد: توسعه وجودی مهم تر از توسعه سیاسی و فرهنگی است و مسئولان باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید توسعه فرهنگی را اول از وجود خودمان آغاز کنیم، افزود: هنگامی حرفمان اثر دارد که خود نیز اهل عمل باشیم.

امر به معروف و نهی از منکر

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید به وسیله کسی انجام شود که شنونده داشته و تاثیر گذار باشد.

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به کسی که نماز نمی خواند، اظهار کرد: برای رغبت فردی که نماز نمی خواند ابتدا باید خشوع در برابر آفریدگار هستی را در او ایجاد کرد و او را نرم کرد و نعمت های خداوند را برای او برشمرد.

حجت الاسلام قرائتی تاکید کرد: هر کس در هر مسئولیتی که قرار دارد اگر به جای چهره عبوس با گشاده رویی با دیگران برخورد داشته باشد، حرفش تاثیر گذار خواهد بود.

وی عنوان کرد: برای دعوت مردم به ویژه جوانان و کودکان به نماز و مسجد باید تسهیلات اقامه نماز زیاد شود و همان گونه که مجالس شادی کودکان را جذب می کند، فضای مساجد هم باید جذاب باشد.

رجوع به قانون های اسلامی

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ابراز کرد: سعی کنید در هر مسئله ای به قانون های اسلامی رجوع کنید چرا که از جانب خدا مقرر شده ولی قانون های انسانی از عقل انسان نشأت می گیرد و نمی تواند الگوی مناسبی باشد.

وی با اشاره به جایگاه زن در اسلام افزود: اسلام با تحصیلات زنان و حضور آنها در جامعه موافق است ولی با جلوه گریشان مخالف است.

کد خبر 230795
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز