همشهری آنلاین: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار با دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: تقویت وحدت میان امت اسلامی تنها راهکار مقابله با توطئه‌های آمریکا و همپیمانان آنان در سراسر جهان به‌ویژه جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله محسن اراکی دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با سید حسن نصرالله، دبیر‌کل حزب الله لبنان دیدار و پیرامون مسائل جهان اسلام و منطقه به‌خصوص مسأله سوریه گفتگو کرد.

دبیرکل مجمع در این دیدار که غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز حضور داشت، با اشاره به ضرورت تقریب میان مذاهب اسلامی، اظهار داشت: رژیم اشغالگر قدس دشمن تمام مردم منطقه و همه مذاهب و ادیان است و در دستیابی به اهداف خود به هیچ دین و آئینی پایبند نبوده و ضمن ایجاد فتنه مذهبی، در صدد شکستن اراده نیروهای مقاوم در برابر آن رژیم است.

سید حسن نصرالله نیز با اشاره به تلاش‌های جنگ‌طلبانه اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آن تأکید کرد: تحولات منطقه نباید موجب فراموشی جنایت‌های ضد انسانی رژیم صهیونیستی در حق ملت مظلوم فلسطین شود. دبیر‌کل حزب الله در این دیدار همچنین افتتاح دفتر نمایندگی مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی در لبنان را مهم ارزیابی کرد.

آیت الله اراکی در ادامه سفربه لبنان در دیدار با شیخ عبدالامیر قبلان مسؤل مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان ضمن تشریح تحولات منطقه و سوریه و اشاره به تلاش‌های دشمنان برای ایجاد فتنه در میان ملت‌های منطقه، بر ضرورت حفظ وحدت در برابر توطئه‌های آنان تأکید کرد.

دبیرکل مجمع ضمن تأکید بر جایگاه رفیع لبنان در مقابله فکری در منطقه اظهار داشت: به دلیل همزیستی بلند مدت ادیان و مذاهب در لبنان، مجمع جهانی تقریب مذاهب نخستین دفتر خارجی خود را در این کشور افتتاح و جناب آقای شیخ حسان عبدالله از علمای برجسته لبنانی را به عنوان نماینده این مجمع تعیین کرد.

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نیز در این دیدار ضمن استقبال از آغاز به کار نمایندگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی در لبنان با اشاره به جایگاه ممتاز جمهوری اسلامی ایران در ایجاد وحدت بین مسلمانان و پیروان دیگر ادیان الهی اظهار داشت: تقریب بین مذاهب بسیار مهم و ضروری است و بایستی در چارچوب سیره ائمه هدی و با برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.

شیخ عبدالامیر قبلان با اشاره به جنایت عوامل آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه مسیحی نشین معلولا در سوریه، اظهار داشت: برای دشمنان، دین و مذهب مردم منطقه مهم نیست و جنایت‌های آنان همه را آزرده است.

وی از ایفای نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در لبنان در جهت تقویت وحدت میان تمامی طوایف و مذاهب تقدیر کرد.

کد خبر 230954
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز