همشهری آنلاین: رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، با بیان این‌که «تحصیل علوم اهل بیت(ع) نباید وسیله زندگی مادی قرار گیرد» به برخی رفتارها در لعن بزرگان مذاهب دیگر اشاره و تاکید کرد: این لعن موجب قتل شیعیان می‌شود و نباید صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در مراسم افتتاح سال تحصیلی مدرسه علمیه معصومیه قم، طلبگی و کسب علم و دانش را عبادتی بزرگ دانست و گفت: مراتب ارزش کار تنها به حجم و زحمت‌هایی که برای آن کشیده می‌شود نیست، مهم‌تر از همه چیز بستگی به نیت دارد و اینکه بدانیم به چه نیتی به تحصیل علم و دانش می‌پردازیم.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین عاملی که ارزش کار انسان را کم و زیاد می‌کند نیت است و نیت باید ابدی و پایدار باشد، باید کاری کنیم که نیت‌های الهی را یافته تا کارهای ما با هیچ عبادتی قابل مقایسه نباشد.

این عضو مجلس خبرگان گفت: پیشرفت‌های تکنولوژی باعث شده است تا انتقال باورها با سرعت زیادی صورت گیرد و رسانه‌هایی که علیه اسلام فعالیت می‌کنند زیاد هستند و در سایه این پیشرفت‌ها زمینه‌های فساد اخلاقی به آسانی فراهم شده است.

آیت‌الله مصباح یزدی افزود: امکان ترقی و سقوط بسیار فراهم شده و زمانی تحصیل علوم طلبگی امری مستحب بود، اما امروز در شرایطی که ضروری‌ترین مسائل ما مورد هجوم دشمنان قرار گرفته است و شرایط طلبگی از این رو متفاوت شده پرداختن به آن واجب‌تر است.

وی با اشاره به این‌که «تکالیف طلاب در زمان حاضر از نظر وسعت و شدت صدها مرتبه تغییر یافته است» بیان کرد: زمینه کار فرهنگی و تبلیغی در گذشته و خصوصا در زمان طاغوت بسیار محدود بود و به برکت پیروزی انقلاب اسلامی حتی برای طبقات ساده امکاناتی مهیا شده تا آموزه‌های خود نسبت به اسلام را افزایش دهند.

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: باید از امکانات موجود برای تبلیغ دین به بهترین نحو استفاده کنیم زیرا شناخت نعمت‌های خدا و امکاناتی که در اختیار ما قرار داده شده است باعث خواهد شد که بهترین استفاده را از آن‌ها بکنیم.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به این‌که «با رشد تکنولوژی و امکانات وظایف ما در عصر حاضر چندین برابر شده است» گفت: خطرهای بسیاری در زمان حاضر برای دین وجود دارد و باید با استفاده از منابع، همت و مدیریت در استفاده از تکنولوژی به مبارزه با دشمن بپردازیم.

وی ادامه داد: برخی رفتارها باعث کشتار شیعیان می‌شود و گاهی اوقات برخی لعن گفتن‌ها به صلاح نیست، چراکه فیلم‌ها و مستنداتی از آن اقدام در اختیار دشمنان ما قرار گرفته و مجوز قتل یک شیعه صادر می‌شود.

آیت‌الله مصباح یزدی افتخار به علم را ارزشمند ذکر کرد و گفت: تحصیل و ترویج علم از تاکیدات ائمه بود و محب اهل بیت(ع) باید کسی باشد که کلیات، علوم اهل بیت را آموزش گرفته، آن‌ها را نشر دهند، اما اگر از موقعیت خود سوء استفاده کنند مورد لعن قرار خواهند رفت.

وی افزود: تحصیل علوم اهل بیت نباید وسیله زندگی مادی قرار گیرد و به طلاب توصیه می‌کنم همیشه سعی کنند اهمیت طلبگی را درک کنند، این کار مستحب نبوده و از موکدترین واجبات است و وجوب آن را با بسیاری از واجبات نمی‌توان مقایسه کرد.

کد خبر 232538
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز