همشهری آنلاین: آیت‌الله جوادی آملی بر تلاش نیروی انتظامی برای حفظ حجاب و عفاف در جامعه بر مدار قانون تاکید کرد و گفت: تذکر و نهی از منکر نیروی انتظامی به افراد بدحجاب بخاطر حرمتی که مردم برای این نیرو قایل هستند، اثر بیشتری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار فرمانده ناجا قم با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: باید بیگانگان و خلافکاران با دیدن اقتدار ناجا به خودشان اجازه خلاف ندهند و بدانند با بودن شما نمی‌توانند بیراهه بروند و یا اینکه راه کسی را ببندند.

این مفسر قرآن با بیان این‌که «آنچه ما انجام می‌دهیم، تهیه‌کننده ابدیت ماست» افزود: اینکه گفته شد اگر کسی امنیت مردم را تأمین کند، آبرو و آسایش مردم را تأمین کند، برای او پاداش فراوانی است از این قبیل است؛ ما به دنبال آن باید حرکت کنیم.

آیت‌الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار کشفیات اشاره و تصریح کرد: اگر یک وقت کشفیات شهری یا استانی زیاد بود، این نشانه موفقیت آن نهاد و ارگان نیست، برای اینکه ممکن است آنها 10 برابر تولید کردند ما هم یک مقدار کشفیاتمان بیشتر شده است.

این استاد برجسته حوزه ادامه داد: در مرز ما عده‌ای هستند که متأسفانه نتوانستیم برای آنها شغل مناسب تهیه کنیم، آنها مشکل جدّی دارند، آنها که دامداری و کشاورزی ندارند، صنعت ندارند، بیکارند و فقیرند که با آن مواد روبرو هستند.

وی با بیان این‌که «مسوولان نظام باید سعی کنند که در آن مناطق شغل و کار ایجاد کنند» تاکید کرد: در این حالت موادّ مخدری‌ها و قاچاقچی‌ها بهانه‌ای ندارند و نیروی انتظامی نیز باید تلاش کند تا اینها بیراهه نروند و در این صورت هست که امنیت تأمین است.

آیت‌الله جوادی آملی مسئله مواد مخدر را جزء بدترین خطری دانست که بیگانه از این راه نفوذ می‌کند و اظهار کرد: اگر کسی جوانش آلوده و مبتلا بشود راه‌حلی ندارد، چرا که بخش‌های فرهنگی، بخش‌های دانشی و بخش‌های اندیشه‌ای مشکل این مبتلایان را حل نمی‌کند.

این استاد برجسته حوزه ادامه داد: آنها در بخش انگیزه و اراده مشکل دارند و بیگانه نیز از همین راه وارد می‌شود و اوّلین کاری که می‌کنند این بخش تصمیم، عزم و اراده و نیّت و تولی و تبری و اینها را مسموم می‌کنند.

وی با توصیه مبنی بر این‌که کار فرهنگی ناجا با همکاری دیگر ارگان‌های مسوؤل، باید در بخش انگیزه باشد نه بخش اندیشه، بیان کرد: کسانی که معتاد به مواد مخدر هستند، مشکل علمی ندارند که با سخنرانی و برنامه فرهنگی حل کنید، آنان مشکل انگیزه دارند که باید آن را باز کرد.

آیت‌الله جوادی آملی تاکید کرد: باید سعی کرد که کار فرهنگی در بخش انگیزه بشود نه بخش اندیشه، یعنی راه اراده و تصمیم و عزم را باز کنید. تولید، اشتغال، ازدواج و کار را هم باید حل کرد.

کد خبر 234413
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز