همشهری آنلاین: آیت‌الله جوادی آملی گفت: خدمت به مردم، ایجاد شغل و کار از مهمترین ستونی است که دین به آن‌ها سفارش کرده است به حدی که در اقامه نماز، چنین قطعیتی را به کار نبرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در دیدار با فرمانده سپاه و مسوؤل نمایندگی ولی فقیه در سپاه با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: هر وقت که به اهل بیت(ع) و شهدا تمسک پیدا کردیم در آن کار بی شک موفق بودیم.

وی با اشاره این‌که «ایران بدون اسلام معنا ندارد» بیان کرد: در جنگ جهانی اول و دوم ما فقط ایرانی بودیم و اسلام را نداشتیم، ولی در جنگ تحمیلی هشت ساله حق علیه باطل ما ایرانی اسلامی بودیم که توانستیم غلبه پیدا کنیم.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اهمیت مقاومت افزود: ایرانی بودن فرع قضیه است آنچه که مهم است اسلامی بودن است که ایرانی بودن را حفظ کرده است.

وی با بیان این‌که «فرع دین مهم است ولی آن چیزی که به عنوان اصل مبنا دارد اصول دین است» افزود: تا قبل از انقلاب ما به خواسته‌های دشمنان چشم می‌گفتیم، ولی چه شده است که بعد از انقلاب دشمنان حتی جرأت گزافه‌گویی هم در باره ما را ندارند.

وی گفت: بیشترین شهید در دوران دفاع مقدس متعلق به قشر روحانیت است و این نشانگر آن است که دین در پیشبرد جنگ نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است.

وی عنوان کرد: بسم‌الله را پنج درصد به خاطر ثواب می‌گویند که ابتدای هر کار گفته شود و 95 درصد به این معناست که انسان همه کارهایش را بر طبق دین و اسلام انجام دهد.

آیت‌الله جوادی آملی در بخش پایانی سخنان خود با تشکر از زحمات و تلاش‌های سپاه بیان کرد: تا می‌توانید خودتان را از سلاح و تجهیزات به روز کنید تا دشمن حتی فکر حمله به شما را هم در سر نداشته باشد.

وی مهمترین عامل موفقیت سپاه را داشتن کرامت دانست و گفت: هر کشور و فردی که دارای کرامت باشد موفق و پیروز است و مهمترین دلیل پیروزی در جنگ آن کرامت بود.

کد خبر 232562
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز