همشهری آنلاین: حجت الاسلام و المسلمین ثمری گفت: روز عرفه روز کسب معرفت است و باید دعای عرفه را با تدبر و معرفت خواند. در دعای عرفه باید با امام حسین (ع) همزبان و همراه شد و با زبان سیدالشهدا با خداوند صحبت کرد.

حجت الاسلام علی ثمره‌ای

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین ثمری در برنامه یاد خدا شبکه قرآن و معارف سیما گفت:  روز عرفه روز کسب معرفت است و باید دعای عرفه را با تدبر و معرفت خواند. در دعای عرفه باید با امام حسین (ع) همزبان و همراه شد و با زبان سیدالشهدا با خداوند صحبت کرد. زیرا جان حج، معرفت امام است و حقیقت امامت نیز در وجود اباعبدالله الحسین است.

وی گفت :عاشورا یک حادثه نبود بلکه یک فرهنگ در نظام دینی و در جهت صیانت از کیان اسلام ناب محمدی(ص)است که امام حسین (ع) در طی 6 ماه سفرشان در خطبه ها و مجالس و سخنرانی هایشان این فرهنگ را پایه گذاری کردند.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) فرهنگ عاشورا را برای ما رقم زدند و این فرهنگ تا ظهور امام زمان ادامه خواهد داشت. کربلا تمام نشده است بلکه مراحل مختلفی دارد که یک مرحله بر دوش امام حسین(ع) بوده و مراحل بعدی بر دوش دیگر ائمه و شیعیان آن هاست تا این که مرحله آخرش بر دوش امام زمان قرار خواهد گرفت و با ظهور امام زمان(عج) رجعت امام حسین(ع) نیز صورت می گیرد.

این استاد حوزه تصریح کرد: واقعه عاشورا درس زندگی است برای تمامی ما و این درس تا ظهور امام زمان ادامه پیدا خواهد کرد. در حقیقت ماجرای کربلا فراخوانی است برای این که به محور نور نزدیک شویم و در صورتی به این محور نور نزدیک می شویم که سبک زندگی مان سبک زندگی قرآنی و مهدوی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ثمری تأکید کرد: اولین پیامی که از امام عصر به هنگام ظهورشان به همگان خواهد رسید یالثارات الحسین است. بنابراین ما نیز باید گذر عمرمان منتهی به کربلا شود. مشکلاتی که ما در حال حاضر داریم همه به خاطر فاصله گرفتن از اهل بیت است. باید این فاصله را کم کنیم و رنگ اهل بیت بگیریم و ببنیم ائمه چگونه به این دنیا نگاه می کرده اند و چگونه توانسته اند از این دنیا توشه بگیرند و چه چیز نیز از ما خواسته اند.

وی اظهار داشت: یکی از مطالبات امام زمان از ما این است که سبک زندگی مان تحقق فرامینی باشد که برگرفته از سیره قرآن و مرام اهل بیت است. بنابراین باید مباحث سبک زندگی ما را به سمت زندگی مهدوی که برگرفته از زندگی امام حسین(ع) است ببرد.

حجت الاسلام و المسلمین ثمری با تأکید به این که تمامی اعمالمان باید پیرو سبک زندگی ائمه باشد گفت: دراویل مفاتیح الجنان دعایی است که این دعا از قول امام زمان (ع) است و در اواسط این دعا امام درباره زبان سخن گفته و دعا کرده اند. یعنی زبان باید در جهتی قرار بگیرد که با این زبان نیش به کسی زده نشود و آبروی کسی مورد مخاطره قرار نگیرد و با این زبان توجه و ذکر خداوند صورت بگیرد اگر این گونه بودیم در مسیر مهدویت قرار گرفته ایم.

وی در پایان تأکید کرد: یکی از راه های کسب معرفت نسبت به ائمه موعظه است و ابزار این موعظه کتاب هایی مانند کتاب های اربعه است که این همه بزرگان برای آن زحمت کشیده‌اند.

کد خبر 235177
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز