همشهری آنلاین: حامیان محمد مرسی، رئیس جمهور مخلوع مصر باوجود هشدارهای نیروهای امنیتی این کشور همچنان به تحصن و اعتراض خود ادامه میدهند.

ادامه اعتراض حامیان مرسی با وجود هشدارهای پلیس

هزاران نفر از هواداران محمد مرسی بامداد جمعه برغم هشدارهای دولت به سمت مقر اطلاعاتی ارتش حرکت کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حامیان محمد مرسی در آخرین جمعه ماه رمضان به سمت محل تحصن اخوان المسلمین عزیمت کردند؛ جماعت اخوان المسلمین و هوادارنش برنامه های خود را برای برگزاری تظاهرات گسترده در روز جمعه تحت عنوان « مصر علیه کودتا» اعلام کرده اند.


هزاران تن از هواداران مرسی روز پنج شنبه در میدان رابعه العدویه در قاهره تجمع کردند. حامیان مرسی از یک ماه قبل در این محل اردو زده اند.

اردوی طرفداران مرسی خود را برای یک رویارویی احتمالا خونین با مسئولان مصری در آخرین جمعه ماه رمضان آماده می کند.

وزیر کشور مصر از معترضان خواسته است قبل از این که ارتش اقدام به پاکسازی میدان الرابعه کند ، به خانه هایشان بازگردند. مردان اخوان المسلمین با کیسه های شنی ورودی های میدان رابعه را مسدود کرده اند. آنها می گویند که آماده دفاع از اردوگاهشان هستند و تا وقتی مرسی به قدرت بازنگردد ، در این محل باقی می مانند.

دولت تحت حمایت نظامیان مصر روز پنج شنبه به کسانی که محل تجمع خود را ترک کنند، قول داد از آنها محافظت کند اما تظاهرکنندگان فریاد زدند:« باید از روی جسد ما بگذرید.»

بحران از سوم ژوئیه و برکناری مرسی شروع شده است؛ هزاران نفر در خیابان ها خواستار ابقای محمد مرسی در قدرت هستند، دولت قادر نیست حاکمیت خود را اعمال کند و بیش از 260 نفر نیز در درگیری ها کشته شده اند.

یکی از حامیان مرسی می گوید: رهبران کنونی با یکدیگر توافق ندارند و افرادی که در کودتا شرکت کردند هم اکنون اختلاف نظر دارند و نمی توانند تصمیم مشترکی بگیرند؛ آنها موفق نخواهند شد به اعتراض ما پایان دهند.

فرد دیگری می گوید: آنها چگونه می توانند رییس جمهور یکی از مهمترین کشورهای عربی را بربایند؟ این یک جنایت بین المللی و تاریخی است و من تا آزادی رئیس جمهور در تظاهرات شرکت خواهم کرد.

36 زخمی در درگیری های هواداران و مخالفان مرسی در روستای الحلمیه

در درگیری های نخستین ساعات بامداد روز جمعه میان هواداران و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر در روستای الحلمیه وابسته به مرکز ابو حماد در استان الشرقیه 36 نفر زخمی شدند.

به نوشته پایگاه اینترنتی محیط، مخالفان و هواداران مرسی در این درگیری ها از آجر و سنگ و بمب های آتش زا استفاده کردند.

هواداران محمد مرسی پس از نماز صبح امروز اقدام به راهپیمایی در حمایت از وی در این منطقه کردند که به درگیری با مخالفان منجر شد.

کد خبر 225550
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز