همشهری آنلاین: ریاست جمهوری مصر در بیانیه ای از شکست تلاش ها و گفت‌وگو ها برای پایان دادن به بحران سیاسی کشور خبر داد و مسئولیت این مسئله را به گردن گروه اخوان المسلمین انداخت.

عدلی منصور

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، ریاست جمهور مصر با انتشار بیانیه ای از شکست تلاش ها و گفت‌وگوها برای حل بحران سیاسی کشور خبر داد.

در این بیانیه ریاست جمهور مصر تأکید کرد که به هئیت های آمریکای، اتحادیه اروپا و عربی از جمله امارات و قطر اجازه داد تا با سفر به قاهره و گفت‌وگو با مقامات مصری و گروه اخوان المسلمین در جریان جزئیات تحولات کشور قرار بگیرند.

این اقدام در راستای تعهد دولت به ایجاد هرگونه فرصتی برای پایان بحران سیاسی کشور و مقابله با ریخته شدن خون شهروندان مصری و پایان اعتراض ها در میدان رابعه العدویه و النهضه صورت گرفت.

در این بیانیه تأکید شده که امروز مرحله تلاش های دیپلماتیک برای حل بحران سیاسی کشور بعد از 10 روز به منظور ایجاد فضای کافی از سوی حکومت و تشویق گروه اخوان و حامیانشان برای توقف خشونت و حفظ جان ملت، به پایان رسید.

ریاست جمهور مصر ضمن تقدیر از تلاش کشورهای دوست و برادر تأکید کرد که تلاش ها برای حل بحران با شکست روبرو شده است و مسئولیت کامل آن و پیامدهای خطرناک آن در آستانه عید فطر به عهده گروه اخوان المسلمین خواهد بود.

در چند روز گذشته مقامات بلند پایه ای از اتحادیه اروپا وزارت خارجه و کنگره آمریکا و اتحادیه آفریقا و چند کشور عربی برای تشویق حکومت و اخوان المسلمین به گفت‌وگو و حل بحران مصر به این کشور سفر کرده بودند.

کد خبر 226268
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز