پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: طرفداران محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر، ساختمان امنیت ملی را در شهر آسیوط محاصره کردند.

EGYPT PROTEST

به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی المیادین به جزئیات بیشتر اشاره نکرد. همچنین این شبکه از درگیری شدید میان حامیان و مخالفان محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر، در منطقه کفر منازله در شهر دمیاط خبر داد.

دولت موقت مصر با صدور بیانیه ای تحصن حامیان محمد مرسی در خیابان های قاهره را تهدیدی برای امنیت ملی مصر دانست و وزیر کشور را مامور پایان دادن به این تهدید کرد اما اخوان المسلمین در پاسخ به این بیانیه اعلام کرد دولت صادر کننده این بیانیه را به رسمیت نمی شناسد.

دولت مصر در بیانیه ای که دریه شرف الدین وزیر اطلاع رسانی دولت موقت قرائت کرد، وزیر کشور را مامور اتخاذ تدابیر لازم برای پایان دادن به تهدید تحصن کنندگان در میدان رابعه العدویه در شمال شرق قاهره و میدان النهضه در مقابل دانشگاه قاهره در الجیزه کرد.

سخنگوی گروه اخوان المسلمین با رد این بیانیه گفت این گروه، دولت صادر کننده این بیانیه را به رسمیت نمی شناسد.

جهاد الحداد سخنگوی اخوان المسلمین به رویترز گفت: «ما این دولت را به رسمیت نمی شناسیم. ما اختیارات یا قوانینی را که این دولت نماینده آن است به رسمیت نمی شناسیم».

الحداد در پاسخ به این سئوال که آیا بیانیه دولت را اقدامی به منظور پایان دادن به تحصن در میدان های رابعه العدویه و النهضه می‌داند گفت: آنها دو بار به این منظور تلاش کردند و شکست خوردند. آنها دویست معترض را کشتند. آیا می خواهند بار دیگر تلاش کنند؟

بامداد روز شنبه هشتاد معترض در خارج از محل تحصن در رابعه العدویه به ضرب گلوله کشته شدند. از زمان برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری مصر این دومین باری بود که دهها حامی او در درگیری ها کشته می شدند.

کد خبر 225464
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز