همشهری آنلاین: مدیر شبکه جهانی ولایت با اشاره به تفکرات وهابیت معاصرعنوان کرد: فرقه وهابیت سخن جدیدی را نیاورده بلکه تفکرات عصر بنی امیه را پر و بال داده است و تمام هم خود را برای خاموش کردن نور اسلام وارد عرصه کرده است. همان طور که پیامبر (ص) فرمود: بنی امیه هرگز مسلمان نشده و به ناچار تظاهر به این دین کردند و تاریخ بعدها نشان داد پس از فوت پیامبر (ص) خاندان بنی امیه کفر باطنی خود را عیان کردند.

ghazvini

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حسینی قزوینی، مدیر شبکه جهانی ولایت در نشست تخصصی با موضوع «وهابیت معاصر؛ چالش‌ها و راهکارهای پیش رو» که جمعه 4 مرداد ماه در بیست و یکمین نمایشگاه قرآن برگزار شد، با اشاره به ویژه برنامه های این شبکه طی چند روز آینده گفت: طی هفته جاری 4 برنامه زنده با عنوان" چرا باید درباره مذهب خود تحققی کنیم" پخش می شود. رویکرد این برنامه آوردن دلایل منطقی برای پیروان مذاهب مختلف چه شیعه و چه سنی است. کسانی که تابع مذهب شیعه یا اهل تسنن هستند صرفا بخاطر تبعیت پدر و مادرشان به این مذاهب گرویدن یا اینکه حقانیت آن برایشان مسلم است. به نظر می رسد پس از 3 سال فعالیت مخاطبان شبکه جهانی ولایت به مرحله ای از کمال عقلی رسیده اند که بتوانند پاسخگوی این سوالات باشند.

وی با اشاره به تفکرات وهابیت معاصر عنوان کرد: فرقه وهابیت سخن جدیدی را نیاورده بلکه تفکرات عصر بنی امیه را پر و بال داده است و تمام هم خود را برای خاموش کردن نور اسلام وارد عرصه کرده است. همان طور که پیامبر (ص) فرمود: بنی امیه هرگز مسلمان نشده و به ناچار تظاهر به این دین کردند و تاریخ بعدها نشان داد پس از فوت پیامبر (ص) خاندان بنی امیه کفر باطنی خود را عیان کردند.

آیت الله حسینی قزوینی افزود: وهابیت برگرفته از تفکرات شخصیت هایی چون ابوسفیان، معاویه، حجاج بن ثقفی است که بغض و کینه نسبت به نام پیامبر (ص) دارند و از اینکه در مأذنه ها نام رسول خدا (ص) در کنار اسم خداوند می آید غضبناک می شوند.

وی تصریح کرد: یکی از مفتی های شهر مکه در خاطرات خود می نویسد یک موذن صالح، خوش صدا در شهر ریاض با گفتن نام پیامبر (ص) بر او درود فرستاد و محمد عبد الوهاب، موسس فرقه وهابیت با شنیدن این اقدام او را گردن زد.

مدیر شبکه جهانی ولایت ادامه داد: امروز وهابیت در ستیز با اهل بیت (ع) بوده و علنی اعلام تخریب حرم های حضرت علی (ع)، امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) را می کنند حال آنکه خالد بن ولید یکی از اصحاب پیامبر (ص) بارها قلب رسول خدا (ص) را به درد آورد اما وهابیت هیچ حساسیتی نسبت به حرم و بارگاه وی ندارد.

آیت الله حسینی قزوینی با اشاره به انتقال فرقه وهابیت به فرقه سلفی تصریح کرد: در چند سال اخیر جریانی در حال شکل گیری است که وهابیت را به سمت فرقه سلفی سوق می دهد. فرقه سلفی اغلب در جهان به سه دسته تقسیم می شود: اول سلفی های سنتی و درباری که توسط حاکم عربستان منسوب می شوند و تحت عنوان هیئت عالی افتا، بله قربان گوی پادشاه عربستان هستند، دسته دوم سلفی های اصلاح طلب بوده که عقایدی میانه رو دارند و بیشتر به مباحث تبلیغی می پردازند و عقیده دارند مسلمانان جهان دچار شرک و کفر هستند که باید به فرقه سلفی بپیوندند. دسته سوم فرقه سلفی سیاسی و جهادی هستند که جز کشتار مسلمانان هدفی ندارند و تمام کشورهای اسلامی را سرزمین کفر می دانند و برای پیشبرد اهداف خود گروه هایی چون بن لادن و طالبان را تشکیل دادند.

کد خبر 224857

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز