همشهری آنلاین: فراخوان همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیرالمیزان در قم آغاز و تا پایان دیماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی روز پنجشنبه 92/05/03 در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، افزود: شناسایی و تبیین اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان، معرفی ابعاد علمی علامه طباطبایی و تفسیر المیزان و بررسی رویکردهای مختلف قرآن‌پژوهان درباره اندیشه‌های علامه طباطبایی از جمله اهداف همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی است.

وی؛ زمینه‌سازی برای اسلامی‌سازی علوم انسانی، بررسی نظریه‌های نوین در حوزه علوم اسلامی و انسانی براساس دیدگاه علامه طباطبایی در تفسیر المیزان و تبادل دستاوردهای پژوهشی میان مراکز و شخصیت‌های علمی جهان را از اهداف دیگر این همایش ذکر کرد.

وی با اشاره به محورهای اصلی همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی گفت: الهیات، قرآن و حدیث، علوم انسانی، جهان‌شناسی، علوم عقلی، اخلاق و آداب محورهای اصلی این همایش است.

دبیر علمی همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی، خداشناسی، راه و راهنما شناسی، معادشناسی، ادیان و مذاهب، قرآن‌پژوهی، حدیث‌پژوهی، مطالعات انسان‌شناختی، مطالعات تربیتی، مطالعات روان‌شناختی، مطالعات جامعه‌شناختی، مطالعات فقهی و حقوقی، مطالعات سیاسی، مطالعات اقتصادی، مطالعات مدیریت و مطالعات تاریخی و کیهان‌شناسی را از جمله موضوعات زیرمجموعه محورهای اصلی این همایش است.

وی گفت: فراخوان همایش بین المللی اندیشه های علامه طباطبایی در تفسیرالمیزان در قم آغاز و تا پایان دیماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفن 32909099025 تماس حاصل کرده یا به پایگاه اطلاع‌رسانی http://hanat.iki.ac.ir مراجعه کنند.

قائم‌مقام موسسه پژوهشی امام خمینی (ره)، در ادامه تفسیر المیزان علامه طباطبایی را یکی از ذخایر ارزنده جهان اسلام به ویژه جهان تشیع دانست و گفت: تاکنون بسیاری از ابعاد و زوایای علمی تفسیر شریف المیزان ناشناخته مانده است.

رجبی افزود: بی‌تردید تبیین دقیق اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان می‌تواند چراغی نورانی فرا راه عالمان و اندیشوران مسلمان برای استفاده هر چه بیشتر و بهتر از حقایق و معارف قرآن باشد.

وی از برگزاری همایش بین المللی اندیشه های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان به عنوان یکی از تلاش های صورت گرفته یاد کرد و گفت: دبیرخانه این همایش نیز به زودی تاسیس خواهد شد و هر دو سال یک بار، یک همایش ملی و یا بین المللی در این حوزه برگزار خواهد شد.

کد خبر 224595
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز