سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: تمام هدف ماه مبارک رمضان این است که انسان به خودسازی بایسته و شایسته برسد.

سید رضا اکرمی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان از منظر قرآن و رسول مکرم اسلام یک ماه ویژه‌ای است و تنها ماهی است که در قرآن از آن نام برده شده است.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه با بیان این‌که «این ماه مبارک برای خود یک سری آداب و آیین مذهبی دارد» گفت: رسول گرامی اسلام در خطبه‌ای که در مدینه برای ماه رمضان خواندند ویژگی‌ها، قداست و کرامت این ماه را کاملا تبیین کرده‌اند.

اکرمی با بیان این‌که «تمام هدف ماه مبارک رمضان این است که انسان به خودسازی بایسته و شایسته برسد» گفت: یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود انسان به خودسازی برسد از طریق امساک در این ماه است که از اذان صبح تا اذان مغرب ادامه دارد. راه دیگر خودسازی تلاوت قرآن و ادعیه‌هایی است که در این ماه وارد شده و باعث می‌شود روح، جسم و جان انسان پاک شود و به خودسازی برسیم.

وی در ادامه با بیان این‌که «اگر کسی می‌خواهد از ماه مبارک رمضان بهره کافی را ببرد باید درباره فواید این ماه فکر کند» گفت: باید برای این ماه یک برنامه عملیاتی مناسبی داشته باشیم و از نفس خود به شدت مراقبت کنیم تا به اهداف این ماه که خودسازی و پاکی نفس است برسیم.

اکرمی در پایان با اشاره به بهترین کاری که در این ماه می‌شود انجام داد، گفت: بهترین کار در ماه مبارک رمضان شناخت این ماه و داشتن برنامه‌ای مناسب برای رسیدن به تزکیه نفس است و باید هر دعایی که در این ماه می‌خوانیم تا آنجا که می‌توانیم آن دعا را در زندگی خود عملیاتی کنیم.

کد خبر 223456
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز