جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۰
۰ نفر

گروه بورس: در حالی که اردیبهشت ماه رو به پایان است، تازه‌ترین آمار دریافتی از رونق بازار سهام در یک ماه گذشته حکایت دارد.

طبق آمار دریافتی، در چهارهفته گذشته 65 هزار نفر برای سرمایه‌گذاری در بورس تهران، به کارگزاران فعال در این بازار مراجعه کردند.

در این مدت 100 میلیون سهم عرضه شده در تالارهای بورس به فروش رفته، ارزش کل نقدینگی سرازیر شده به سوی بورس تهران در طول اردیبهشت ماه به 4 هزار میلیارد ریال نزدیک شده است.

پرطرفدارها

طبق آمار موجود، شرکت مس پرطرفداران سهام اردیبهشت ماه بورس بوده و در این مدت تعداد خریداران سهام در این شرکت از مرز 6 هزار نفر فراتر رفته است. این تعداد سرمایه‌گذار در مجموع 230 میلیون سهم شرکت مس را با پرداخت رقمی معادل یکهزار و 100 میلیارد ریال به سبد دارایی‌شان افزوده‌اند.

بانک پارسیان با فاصله زیاد رتبه دوم را در بین سهام پرطرفدار بورس به خود اختصاص داده است. در یک ماه گذشته 4500 نفر در صف خرید 68 میلیون سهم بانک پارسیان ایستاده‌اند.

تعداد خریداران سهام شرکت فولاد مبارکه، پارسیان و ایران خودرو هم به محدوده دو هزارو 700 نفر رسیده، تا این شرکتها نیز در مجموع 5 سهم پرطرفدار بورس در طول اردیبهشت 86 جای گیرند.

پارس خودرو، معادن و فلزات، چادرملو، توسعه معادن روی و کالسیمین هم از جمله شرکتهایی هستند که بیش از یکهزار خریدار را به خود جذب کردند.

سودآورها

طبق این آمار، ایندامین با توجه به رشد 38درصدی ارزش سهام آن، سودآورترین سهام بورس در طول اردیبهشت ماه بوده است. رتبه دوم نیز به کابل البرز اختصاص یافته و قیمت سهام این شرکت در یک ماه گذشته 37درصد رشد کرده است.

در این دوره قیمت سهام 3 شرکت ماشین‌آلات عمرانی، مس و مگسال هم بین محدوده 20 تا 25درصد رشد کرده تا نام این شرکتها نیز در جمع 5 سهم پرسود بورس جای گیرد.

کد خبر 22320

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز