جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

گروه بورس: ارزش کل مبادلات انجام شده در بورس تهران از آغاز امسال تاکنون از مرز 5/1 میلیارد دلار گذشت.

درحالی‌که یک هفته تا پایان بهار 76 باقی است، آمار دریافتی نشان می‌دهد، در طول این فصل 13 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بورس تهران انجام شده است.

کارنامه خرداد

در این میان آمار دریافتی نشان می‌دهد خرداد، دوران پررونقی در بورس تهران بوده، به‌طوری‌که در این مدت ارزش کل داد و ستدها در تالارهای مبادلات سهام از مرز 4 هزار میلیارد ریال فراتر رفته است.

در دوره سپری شده از خرداد امسال 27 هزار نفر 8/1 میلیارد برگه سهم عرضه شده را به سبد دارایی‌هایشان افزوده‌اند. صدرا پرطرفدارترین سهام خرداد امسال بوده و شرکت‌های مس و ماشین‌سازی در رتبه‌های بعدی ایستاده‌اند.

در گروه‌ها چه خبر؟

عنوان پرطرفدارترین گروه در یک ماه گذشته به سهام شرکت‌های تولیدکننده فلزات تعلق گرفته است. در این مدت 5 هزار نفر، یعنی معادل 20 درصد کل خریداران سهام در بورس تهران، سرمایه‌گذاری در سهام فلزات را برگزیده‌اند. ارزش کل داد و ستدها از این گروه از دو هزار میلیارد ریال فراتر رفته است.

خودروسازان بورس نیز با جذب بیش از 4 هزار سرمایه‌گذاری رتبه دوم را به خود اختصاص دادند. در این مدت 166 میلیارد ریال از نقدینگی فعالان بازار برای خرید سهام خودروسازان بورس پرداخت شد. در طول خرداد ماه سایپا، ایران‌خودرو و پارس‌خودرو پرطرفدارترین سهام این گروه بودند.

اما در روز کاری که سهام فلزات اوج گرفته‌اند، معادن نیز هم‌چنان خود را در جمع قدرت‌های اول بازار حفظ کرده‌اند. در طول دوره سپری شده از خرداد امسال، دو هزار و 400 نفر 139 میلیارد ریال از نقدینگی‌شان را برای خرید سهام معادن پرداختند.

کد خبر 24338

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز