جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۹
۰ نفر

گروه بورس: فولاد مبارکه پس از یک ماه، بار دیگر جایگاه خود را به عنوان بزرگترین شرکت بورس تهران، پس گرفت.

یک ماه پیش، شرکت مس در پی صعود قیمت سهام خود، بالاتر از فولاد ایستاد، اما نزول تدریجی سهام مس موجب شد در پایان هفته گذشته فولاد با ارزش بازاری معادل 29 هزار و 135 میلیارد ریال بار دیگر بزرگترین شرکت بورس شود.

در حال حاضر ارزش سهام شرکت مس 28 هزار و 800 میلیارد ریال است. به این ترتیب شرکت مس در میان بزرگان تالار سهام عنوان دوم را به خود اختصاص داده است.

سایر بزرگان

پس از فولاد و مس، سایپا تنها شرکتی است که در حال حاضر ارزش بازار آن از مرز 20 هزار میلیارد ریال فراتر می‌رود. ضمن اینکه ارزش 5 شرکت پتروشیمی خارک، سرمایه‌گذاری غدیر، گل‌گهر، چادرملو و سیمان فارس و خوزستان هم بیش از 10هزار میلیارد ریال است.

در جمع 10 شرکت

به جز شرکت‌های یادشده ، ایران خودرو و بانک پارسیان از دیگر شرکت‌های پذیرفته شده در بورس هستند که نامشان در جمع 10 شرکت بزرگ بازار دیده می‌شود.

در حال حاضر ارزش بازار سهام ایران خودرو به 9900 میلیارد ریال تنزل کرده و بانک پارسیان در حدود 8800 میلیارد ریال می‌ارزد.

سقوط  کرده‌ها

در این میان آمارها نشان از آن دارند که شرکت‌هایی چون سرمایه‌گذاری بازنشستگی، سرمایه گذاری بانک ملی و پتروشیمی اراک که سال‌ها در جمع 10 شرکت بزرگ بورس تهران حضور داشته‌اند با توجه به نزول ارزش سهامشان به رتبه‌های پایین‌تر جدول سقوط کرده‌اند.

کد خبر 23402

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز