جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۸
۰ نفر

گروه بورس: حجم معاملات بورس تهران در هفته منتهی به 13 اردیبهشت، 95 درصد کاهش یافت.

براساس این گزارش، سهامداران بورس تهران هفته گذشته 227 میلیون و 235 هزار سهم دادوستد کردند که این آمار نسبت به هفته قبل از آن حاکی از کاهش 95 درصدی حجم معاملات است.

در این هفته همچنین ارزش معاملات صورت گرفته نیز با کاهش 84 درصدی همراه بود. در دادوستدهای این هفته در مجموع 748 میلیارد و 731 میلیون سهم توسط سهامداران خریداری شد. اما در دادوستدهای این هفته تعداد خریداران سهام با 8/51 درصد افزایش به 24 هزار نفر رسید.

این در حالی است که بیشتر خریداران در این هفته معاملات خود را در تالار اصلی بورس پیگیری کردند به طوری که تعداد خریداران در تالار اصلی با رشدی معادل 234 درصد همراه بود اما این تعداد در تالار فرعی با کاهش 34 درصدی حضور سهامداران روبه‌رو بود. در این هفته تنها 2 هزار و 270 سهم به ارزش 5/2 میلیون ریال در تابلوی چهارم یا تابلوی غیررسمی بورس داد و ستد شد.

این در حالی است که براساس اظهارنظر مسئولان سازمان بورس قرار بود تا تکلیف شرکت‌های حاضر در تابلوی چهارم بورس تا انتهای سال جاری مشخص شود. مسئولان سازمان بورس همچنین در اظهارنظر دیگری اعلام کرده بودند که وضعیت شرکت‌های حاضر در تابلوی چهارم در اردیبهشت ماه سال جاری مشخص می‌شود.

اما با توجه به سکوت خبری سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار هیچ خبر رسمی در این زمینه در دست نیست.

در حال حاضر 89 شرکت در تابلوی غیررسمی یا تابلوی چهارم حضور دارند که سال گذشته براساس تصمیم شورای بورس به دلایل متعددی از جمله شفاف‌نبودن، روند معاملات و برخی گزینه‌های دیگر برای اصلاح ساختار به تابلوی چهارم منتقل شدند.

شاخص

این گزارش حاکیست، شاخص کل بورس تهران در دادوستدهای هفته گذشته با کاهش اندکی معادل 59 صدم درصد مواجه شد.

در این هفته همچنین شاخص‌های بازده بازار و صنعت نیز هر کدام به ترتیب با 10 صدم و 5/13 درصد افزایش به کار خود پایان دادند.

اما شاخص مالی 401 واحد نزول کرد. در این هفته سازمان خصوصی‌سازی 57 میلیون سهام شرکت ملی صنایع مس ایران را به ارزش 256 میلیارد ریال در تالارهای بورس عرضه کرد.

کد خبر 21152

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز