دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۹
۰ نفر

گروه بورس: سهامداران 4 شرکت بورس تهران در 10 روز نخست اردیبهشت ماه بیش از 10 درصد سود به خانه برده‌اند.

طبق تازه‌ترین آمار دریافتی، در دهه نخست اردیبهشت ماه جاری بالاترین سود از محل رشد قیمت سهام در بورس تهران، به سهامداران صنعتی بهشهر تعلق گرفته، قیمت سهام این شرکت ظرف 10 روز گذشته 14 درصد رشد کرده است.

در این مدت 25 نفر با پرداخت 1/1 میلیارد ریال 332 میلیون سهم صنعتی بهشهر را بر سبد دارایی‌‌هایشان افزوده‌اند.

در این دوره ارزش سهام 3 شرکت پارس دارو، کابل البرز و کابل باختر هم 12 درصد افزایش یافته است.

در 10 روز اخیر 100 نفر در صف خرید سهام تولید‌کنندگان کابل ایستاده‌اند و 700 هزار سهام کابل البرز و کابل باختر را در مجموع با پرداخت 900 میلیون ریال خریده‌اند.

در این 10 روز، ارزش سهام 5 شرکت بورس هم رشدهای بالاتر از 5 درصد را تجربه کرده، در این میان نام شرکت‌های ماشین‌آلات زراعی و عمرانی، داروسازی اسوه، مس، دارویی لقمان، رایان سایپا و توس‌گستر دیده می‌شود.

پرطرفدارها

آمارها نشان می‌دهد، شرکت مس پرطرفدارترین سهام بورس تهران در دهه نخست اردیبهشت ماه بوده، در این مدت 5 هزار و 200 نفر 52 میلیون سهم شرکت مس را خریده‌اند.

ضمن این که تعداد خریداران بانک پارسیان هم به یک هزار و 600 نفر رسیده و این شرکت را در رتبه دوم جدول سهام پرطرفدار بورس  نشانده است.

اما پس از فولاد مبارکه که با یک هزار و 100 خریدار سومین سهام پرطرفدار اردیبهشت، لقب گرفته‌، نام دو شرکت سایپا و پارس خودرو دیده می‌شود. در این مدت برای سهام هر یک از این دو شرکت خودروسازی 650 تا 700 نفر در صف خرید ایستادند.

کارنامه

کارنامه عملکرد بورس تهران در 10 روز گذشته نشان می‌دهد: در مجموع 21 هزار نفر با مراجعه به کارگزاری‌ها برای خرید 350 میلیون سهم عرضه شده در بازار دستور خرید صادر کرده و برای افزودن این سهم به سبد دارایی‌هایشان یک هزار و 270 میلیارد ریال پرداخته‌اند.

کد خبر 20846

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز