همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ضمن تبریک به حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب به دلیل پیروزی در انتخابات، از آمادگی کشور خود برای توسعه روابط دوجانبه با ایران خبر داد.

پوتین

به گزارش شبکه پرس تی وی، در پیامی از کرملین به رئیس جمهور منتخب ایران در روز یک شنبه (۲۶ خرداد، ۱۶ ژوئن) آمده است: «پوتین ابراز اطمینان کرد تلاش و کار حسن روحانی در این مسند مهم به ایران ِ در حال رشد کمک خواهد کرد و همچنین باعث تقویت روابط روسیه و ایران خواهد شد.»

در ادامه این نامه آمده است: «رئیس جمهور روسیه همچنین برای پیشبرد توسعه همکاری‌‌های مفید با ایران در زمینه‌های مختلف و همسو با امنیت در منطقه و ثبات در سطح جهانی اعلام آمادگی کرد.»

گفتنی است رهبر معظم انقلاب اسلامی و دیگر مقامات ایران و چندین کشور دیگر پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفته‌اند.

حدود ۵۰ میلیون ایرانی شامل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار رای اولی واجد شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا بودند. وزارت کشور مشارکت مردمی را ۷۲.۷ درصد اعلام کرد.

روحانی با کسب ۱۸ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۳۲۹ رای یا ۵۰.۷ درصد آرا از ۳۶ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۱۵۶ رای شمرده شده، توانست در انتخبات ریاست جمهوری پیروز شود.

رئیس جمهور منتخب در حال حاضر نماینده حضرت آیت الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین مجلس خبرگان رهبری است. وی همچنین ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده دارد.

کد خبر 219172
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز