چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

گروه حوادث: مرد جوان با دادن وعده دروغین حل پرونده‌های قضایی دست به اخاذی میلیونی از خانواده متهمان می‌زد، این مرد جوان هنگام خروج از کشور در فرودگاه دستگیر شد.

چندی پیش مسئولان دادسرای جنایی در جریان رسیدگی به پرونده یک متهم دریافتند فردی که خود را شخص با نفوذی در دادسرای جنایی معرفی ‌کرده است به آنها قول داده است در قبال دریافت 6 میلیون تومان به آزادی فرزندشان کمک کند.

اما خانواده این متهم بعد از پرداخت پول به این مرد دریافتند تغییری در رسیدگی به پرونده‌شان صورت نگرفته است.

به این ترتیب نزد  دادیار 4 دادسرای جنایی تهران که رسیدگی به پرونده فرزندشان را برعهده داشت رفتند و از ماجرای پرداخت پول به مرد کلاهبردار پرده برداشتند به این ترتیب دادیار دلداری از کارآگاهان پلیس خواست این مرد کلاهبردار را شناسایی کنند.

سرهنگ داوود سلطانی معاون آگاهی پایتخت در توضیح این خبر گفت: کارآگاهان اداره 17 آگاهی در جریان تحقیقات خود توانستند ردی از متهم که  فاقد سابقه کیفری بود پیدا کنند.

بررسی های آنها نشان می‌داد که متهم بعد از اخاذی 6 میلیونی قصد فرار از کشور را دارد، بدین ترتیب مرد کلاهبردار به نام رضا سیزدهم اردیبهشت ماه با دستور دادیار پرونده  در فرودگاه امام‌خمینی (ره) شناسایی و دستگیر شد.

مرد جوان که در ابتدا منکر موضوع بود وقتی با ادله پلیسی روبه رو شد و شاکیان نیز اورا در آگاهی شناسایی کردند چاره ای جز بیان حقیقت نداشت وبه اخاذی 6میلیونی اعتراف کرد.

مرد کلاهبردار در توضیح شگرد خود گفت :برای کلاهبرداری مقابل دادسراها به خصوص دادسرای امورجنایی رفت و آمد می کردم و پس از شناسایی خانواده متهمان با دادن وعده دروغین برطرف کردن مشکلشان اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کردم.

سرهنگ سلطانی با بیان این که افرادی که با این شگرد از آنها اخاذی شده است، جهت اعلام شکایت به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند، به شهروندان هشدار داد: شاکیان و یا خانواده متهمان که به طور مرتب به دادسراها مراجعه می‌کنند، همواره به خاطر داشته باشند که افراد سودجو در کمینشان هستند.

وی اضافه کرد: چنانچه شخصی مشکوک با رفتارها و وعده‌هایی، قصد گرفتن پول و یا اخاذی از آنها را داشت، موضوع را به پلیس گزارش دهند.

کد خبر 21644

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز