جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

گروه حوادث: کارآگاهان پلیس جستجوی گسترده‌ای را برای شناسایی یک کلاهبردار حرفه‌ای آغاز کرده‌اند، این مرد کلاهبردار با معرفی خود به عنوان مردی نیازمند و جعل امضا و دست‌خط شخصیت‌های مختلف دست به کلاهبرداری از ارگان‌های دولتی و خصوصی می‌زند.

سرهنگ قاسمی رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی در توضیح این خبر به ایسنا گفت: از مدتی پیش شکایت‌های زیادی مبنی بر کلاهبرداری‌های یک مرد از ارگان‌های دولتی و خصوصی از قبیل مؤسسات خیریه، کمیته امداد امام خمینی، آموزش و پرورش و فرمانداری استان‌های مختلف کشور به پلیس گزارش می شد.

وی ادامه داد: ماموران در بررسی این شکایت‌ها متوجه شدند تمامی کلاهبرداری‌ها با استفاده از یک شگرد و توسط یک نفر صورت گرفته و به این ترتیب تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس جست‌و‌جو برای شناسایی این مرد را آغاز کردند.

در نخستین بررسی‌ها مشخص شد مرد کلاهبردار پس از جعل دست‌خط و امضای شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی مانند ائمه جمعه، اعضای هیأت رئیسه و نمایندگان مجلس و  مسئولان دفتر ریاست جمهوری، نامه‌هایی جعلی به نهادها و ارگانهای دولتی و خصوصی ارسال می‌کند.

وی گفت: در این نامه‌ها متهم با استفاده از نام جعلی «مظفر» خود را به عنوان فردی که به دلیل گرفتاری شدید مالی و بیماری فرزندش نیازمند کمک مالی است معرفی کرده و درخواست کمک مالی می‌کرده است.

سرهنگ قاسمی ادامه داد: پس از آنکه این نامه‌های جعلی به مراکز مورد نظر ارسال می‌شد، این مراکز بدون اطلاع از جعلی بودن آنها وجوه مختلفی را به عنوان کمک مالی در اختیار وی قرار می‌دادند که مرد کلاهبردار پس از دریافت این پول‌ها بلافاصله متواری می‌شد و نقشه کلاهبرداری از موسسه دیگری را طرح‌ریزی می‌کرد.

جعل بزرگ در یازدهمین سابقه

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی با بیان این که کلاهبردار تحت تعقیب یک مجرم سابقه‌دار است که 10 بار به اتهام سرقت، جعل و کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده است، افزود: این مرد با سوءاستفاده از احساسات و عواطف مسئولان سازمان‌های مختلف تا کنون مبالغ هنگفتی را از آنها کلاهبرداری کرده و تلاش کارآگاهان برای یافتن ردی از مخفیگاه وی ادامه دارد.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا با اشاره به این که متهم در مراکز بسیاری از استانها با استفاده از این شگرد اقدام به کلاهبرداری ‌کرده است، از مؤسسات دولتی و خصوصی خواست در صورت مراجعه فردی که خود را مظفر معرفی می‌کند و درخواست کمک مالی دارد ماجرا را به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 21171

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز