همشهری آنلاین: در بحبوحه ناآرامی‌ها در کشور همسایه سوریه، ترکیه در استان جنوبی آدانا در نزدیکی مرز با این کشور همسایه عربی مانور نظامی برگزار خواهد کرد.

ترکیه

به گزارش شبکه پرس تی وی، ستاد کل ارتش ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، این مانورهای نظامی ده روزه موسوم به «مانورهای بسیج یلدیریم ۲۰۱۳» از روز دوشنبه آغاز و ۱۵ می پایان خواهد یافت.

این بیانیه افزود، این مانورها با هدف آزمودن سیستم‌های بسیج ارتش و هماهنگی میان نهادهای عمومی و نیروهای ارتش در صورت وقوع هرگونه درگیری احتمالی برگزاری می‌شود.

دوازده خودرو زرهی، ۶۰ نیروی آماده باش، برخی عوامل نهادها و سازمان‌های دولتی و همچنین شرکت‌های حمل و نقل خصوصی در این مانورهای شرکت خواهند داشت.

در دوم ماه می، یک گارد مرزی سوریه در درگیری با شورشیان مورد حمایت خارجیان در مرز سوریه کشته شد و شش تن دیگر زخمی شدند.

ارتش ترکیه در اگوست ۲۰۱۲ میلادی نیز، چند روز پس از تقویت نیروهای مرزی‌اش با تانک، پرتابگر موشک و خودروهای زرهی جنگی، اقدام به برپایی مانورهایی با مشارکت تانک‌های این کشور در نزدیکی مرز با سوریه کرد .»

بیش از ۲۰ تانک در این مانورها که در منطقه «نوسایبین » استان ماردین، حدود دو کیلومتری از مرز سوریه برگزار شد، مشارکت داشتند. هدف این مانورها که« گردان هفتادم مکانیزه ماردین» برگزار کرد، آزمایش سرعت تانک‌ها و قدرت مانور آن‌ها بود .

سوریه می‌گوید، ترکیه از گروه‌های شورشی که علیه دولت دمشق می‌جنگند، حمایت می‌کند.

بشار اسد ، رئیس جمهوری سوریه در جولای ۲۰۱۲ میلادی در مصاحبه با روزنامه ترکیه‌ای جمهوریت تصریح کرد: "ترکیه انواع حمایت‌های تدارکاتی را در اختیار تروریست‌هایی که مردم ما را کشته اند، قرار داده است."

سوریه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی بوده است. شمار زیادی از مردم این کشور از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در این خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 212827
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز