iهمشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تجاوز رژیم صهیونیستی را به حومه دمشق محکوم کرد.

روسیه تجاوز اسرائیل به دمشق را محکوم کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر از مسکو ، «الکساندر لوکاشویچ» با انتقاد از تشدید تنش در مرزهای سرزمین های اشغالی با لبنان و سوریه گفت : نتیجه این اقدامات افزایش رویارویی مسلحانه و برافروخته تر شدن آتش در منطقه است.

وی از اقدام رژیم صهیونیستی در بی ثباتی مناطق مرزی با لبنان، گفت: روسیه از طرفهای درگیری می خواهد ،خویشتنداری کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت : باید مطابق با روح بیاینه سی ام ژوئن 2012 ژنو و قطعنامه های 2042 و 2043 شورای امنیت سازمان ملل متحد، عمل و از دخالت خارجی در بحران سوریه خودداری کرد و به حق حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و سایر کشورها احترام گذاشت .

وی همچنین با ابراز نگرانی از تشدید اوضاع در سوریه گفت : در روزهای اخیر اخبار فراوانی از رسانه های عربی و بین المللی درباره کاربرد سلاح شیمیایی در رویارویی نیروهای دولتی و مخلفان منتشر شد .

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد: آماده سازی افکار عمومی برای دخالت نظامی در بحران داخلی جمهوری عربی سوریه سبب نگرانی جدی روسیه است .

«لوکاشویچ» با اشاره به گزارش «پونتی» عضو کمیسیون بازرسی سازمان ملل در سوریه افزود : شواهد در دست کارشناسان سازمان ملل اثبات می کند که مخالفان دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند .

این دیپلمات ارشد روس خاطرنشان کرد : روسیه تاکید می کند سایر طرف ها از سیاسی سازی این موضوع خودداری و فضاسازی ضد دولت سوریه را به سرعت متوقف کنند .

لوکاشویچ گفت: برای روسیه طولانی شدن فرآیند درخواست سوریه از سازمان ملل متحد برای رسیدگی به کاربرد سلاح شیمیایی در این کشور به بهانه های ساختگی و خطرناک غیرقابل تحمل است .

انتقاد چین از حمله اسرائیل به سوریه

چین روز دوشنبه تلویحا از حملات هوایی اسرائیل در سوریه انتقاد کرد.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هر دو برای دیدار با مقامات بلندپایه چینی به این کشور سفر کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از پکن ، حملات علیه پایگاه های نظامی در خارج از دمشق در روز گذشته نگرانی ها را درباره گسترش درگیریهای بیست و شش ماهه سوریه به دیگر مناطق خاورمیانه افزایش داده است.

هوآ چونینگ سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانسی خبری در پاسخ به سوالی در این باره گفت: «ما با استفاده از زور مخالف و معتقدیم باید حق حاکمیت کشورها احترام گذاشت.»

او افزود چین از همه طرفها میخواهد «از انجام اقداماتی که ممکن است سبب افزایش تنش شود، خودداری کنند.»

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین در حالی بیان شد که بنیامین نتانیاهو برای انجام سفری پنج روزه وارد چین شد. این سفر با دیدار با شی جین پینگ رئیس جمهور و لی ککیانگ نخست وزیر چین به پایان می رسد.

این سفر با دیدار سه روزه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به چین همزمان شده است. عباس روز دوشنبه با این رهبر چینی دیدار کرد.

عباس قرار است روز سه شنبه پکن را ترک کند.پیش بینی نمی شود عباس و نتانیاهو در سفر به چین با یکدیگر دیدار داشته باشند.

اما هوآ گفت میزبانی پکن از این دو تن نشان دهنده حمایت چین از روند صلح بین دو طرف است.

چین همواره از امور مربوط به خاورمیانه فاصله می گرفت اما در سال های اخیر تلاش کرد نقش دیپلماتیک فعال تری در منطقه خاورمیانه داشته باشد.

هوآ گفت رئیس جمهور چین در دیدار با عباس از تشکیل کشور فلسطینی حمایت کرد.

هوا درباره اظهارات جین پینگ گفت کشور مستقل فلسطینی «حق مردم فلسطین است».

کد خبر 212803
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز