همشهری آنلاین: نماینده مقام معظم رهبری در سوریه گفت: جنگ غرب جنگ با مقاومت است؛ هدف آنان نه بهبود وضعیت مردمان سوریه بلکه منحرف کردن مسیر بیداری اسلامی است.

آیت الله سید مجتبی حسینی، نماینده مقام معظم رهبری در سوریه در نشست تجلیل از مقام معلم و تحلیل مسائل سوریه با حضور جمعی از مسوولان دانشگاه، روحانیون و اساتید دانشگاه در تالار ولایت مجتمع دانشگاهی دانشگاه آزاد اراک برگزار شد، در خصوص جریان بیداری اسلامی در دنیا اظهار کرد: این بیداری زمانی اسلامی است که با انگیزه اسلامی و به سوی اسلام باشد.

وی در ادامه افزود: دشمن با پی بردن به خاستگاه این بیداری که همانا کشور ایران است در پی ایجاد توطئه‌ای برای تغییر مسیر بیداری اسلامی بود و از این جهت با به راه انداختن انقلاب ساختگی در سوریه، این کشور را الگویی برای بیداری سایر کشورهای عربی عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، این مقام مسوول در خصوص انتخاب سوریه برای توطئه چینی از سوی غرب، گفت: ضعف‌های موجود در این کشور تبدیل به فرصتی برای دشمن شد تا وقوع انقلاب ساختگی را زودهنگام و میسر تصور کند.

وی با بیان این که حمایت سوریه از انقلاب اسلامی ایران، عامل قدرت و مقاومت این کشور است، گفت: مقاومت سوریه در برابر خواسته‌های آمریکا، حمایت از حزب‌الله و آزادی مردمان فلسطین، سبب‌ساز عظمت و غرور مردمان سوریه است.

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه در ادامه سخنان خود به تکنیک‌های تصویری شبکه الجزیره در دروغ پردازی، به تظاهرات ضد دولت اشاره کرد و گفت: ترس و وحشت در مناطقی که حضور دولت و ارتش، کم رنگ بود بین مردم فزونی یافته است و جمعیت مدافعین دولت به مراتب بیشتر از تروریست‌ها است.

حسینی با بیان متفرق بودن تروریست ها، افزود: جمعیت آنان متشکل از فرقه های گوناگون بوده و خرابکاری برخی از آنان، شامل دزدی، غارت اموال عمومی و تجاوزگری است.

 

کد خبر 212717
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز