همشهری آنلاین: در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل وارد شانگهای شده است، چین اقدام تجاوزکارانه اخیر اسرائیل را محکوم کرد.

هوا چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه (۱۶ اردیبهشت، ۶ می) در یک کنفرانس خبری گفت «ما مخالف توسل به خشونت هستیم و اعتقاد داریم حق حاکمیت هر کشوری باید مورد احترام قرار بگیرد.»

سوریه روز یک شنبه اعلام کرد که در پی وارد آوردن خسارات سنگین به گروه‌های وابسته به القاعده، رژیم اسرائیل یک مرکز تحقیقاتی را در حومه دمشق هدف قرار داد. بر اساس گزارش‌ رسانه‌های سوری، موشک‌های اسرائیلی مرکز تحقیقاتی جمرایا را هدف قرار دادند.

چونیینگ در ادامه از همه طرف‌های درگیر خواست، «خویشتنداری به خرج داده و از دست زدن به اقداماتی که می‌تواند تنش‌ها را افزایش دهد، اجتناب کنند.»

این اظهارات در حالی بیان شده‌اند که نتانیاهو برای سفری ۵ روزه وارد چین شده است؛ وی در این سفر با شی جیم پینگ، رئیس جمهور چین و لی ککیانگ نخست وزیر این کشور دیدار خواهد کرد. این اولین سفر یک نخست وزیر رژیم اسرائیل به چین از سال ۲۰۰۷ میلادی است.

وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه‌هایی به سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان، اعلام کرد تجاوز اسرائیل نشان می‌دهد که بین تل آویو و گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه از جمله گروه جبهه النصره که وابسته به القاعده است، ارتباط وجود دارد.

عمران الزعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه نیز روز یک شنبه به خبرنگاران گفت، این کشور حق و تکلیف این را دارد که با استفاده از تمام ابزار موجود از مردم خود دفاع کرده و همچنین تسلیم تجاوز اسرائیل نخواهد شد.

مرکز تحقیقاتی جمرایا در ماه ژانویه نیز هدف حملات هوایی رژیم اسرائیل قرار گرفت.

ناآرامی در سوریه از بیش از دو سال پیش آغاز شده است و بسیاری از جمله شمار زیادی از نیروهای امنیتی و ارتش این کشور در جریان آن جان خود را ز دست داده‌اند. دولت سوریه می‌گوید، هرج و مرج جاری در این کشور از خارج طراحی و هدایت می‌شود.

کد خبر 212821
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز