همشهری آنلاین: معاون ستادکل نیروهای مسلح با رد تبلیغات رسانه‌های غربی و صهیونیستی درباره هدف قرار گرفتن انبار سلاح‌های ایرانی در سوریه گفت: اینگونه خبرها بیشتر جنبه پروپاگاندا و عملیات روانی دارد.

سردار سید مسعود جزایری معاون ستادکل نیروهای مسلح در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به سوریه گفت: اصولاً خوی رژیم صهیونیستی تجاوزگری است، در تشدید این خصلت و این ویژگی، بعضی از کشورهای منطقه دخالت دارند که در برابر مردم و تاریخ محاکمه خواهند شد؛ ما امروز با رژیم‌های سلطه مواجه هستیم که در سلسله مراتب فراماسونری بین‌المللی و رژیم‌های ابر سرمایه داری جهانی قرار دارند، این رژیم‌ها اصولاً منافعشان در ایجاد تنش، چالش و احیاناً جنگ افروزی در سایر کشورها است.

وی افزود: امروز آمریکا در راس این هرم تجاوزگری و زیاده خواهی سعی می‌کند با یارگیری از سایر کشورها، منافع نامشروع خود را توسعه دهد و به نظر می‌آید آنچه امروز در منطقه و در سوریه روی می‌دهد از این دایره خارج نیست؛ قطعاً اتفاقات سوریه و جنگی بین مسلمانان با هدایت آمریکا و صهیونیسم بین الملل رخ داده است؛ همه اینها باعث شده که کشورهایی که جز تجاوز و اشغال سایر سرزمین‌ها چیزی در کارنامه ندارند، زمینه را برای تشدید اقدامات خصمانه خود مناسب ببینند؛ دخالت‌های گاه و بیگاه صهیونیست‌ها در سوریه و لبنان و سرزمین فلسطین همه از همین فرمول تبعیت می‌کنند.

اهم اظهارات سردار مسعود جزایری در گفت‎وگو با شبکه العالم به نقل از فارس از این قرار است:

  • در شرایط امروز دولت و مردم سوریه به لحاظ قدرت نظامی، اطلاعاتی، امنیتی و به لحاظ قدرت معنوی دارای اقتدار لازم هستند و در برابر طیف وسیعی از متجاوزین مقاومت می‌کنند؛ ارزیابی میدانی حاکی از موفقیت و پیشرفت ملت و دولت سوریه و عقب نشینی های دشمنان است.
  • دولت سوریه اصولا نیازی به حمایت تسلیحاتی ایران ندارد، اینگونه خبرها بیشتر جنبه پروپاگاندا و عملیات روانی دارد. دشمنان سوریه تلاش می کنند مقاومتی که در سوریه شکل گرفته است را به بقیه کشورها نسبت دهند؛ اما واقعیت این است که مردم و دولت سوریه جانانه ایستاده اند و از کیان و کشور و اقتدار خود دفاع می کنند.
  • انتساب توانمندی های مقاومت به سایر کشورها عملیات روانی است که در دستور کار دشمنان مقاومت قرار دارد و به نظر می آید در آینده تشدید شود.
  • (دلیل حمله اسرائیل به سوریه) این امر در درجه اول به دلیل اقتدار مقاومت و درماندگی و استیصالی است که دشمنان سوریه با آن مواجه هستند. این گونه اقدامات نمی تواند هیچگونه تاثیری در سرنوشت منطقه داشته باشد به منزله سنگ پراکنی هایی است که شخص یا اشخاص دیوانه به آن دست می زنند؛ الان مردم و دولت سوریه بیش از 2 سال است که در برابر طیف قابل توجهی از دشمنان قرار دارند و آمریکا و سایر کشورهای خصم و نیز ارتجاع منطقه هر اقدامی که توانستند علیه سوریه انجام دادند؛ هم اکنون منطقه ما متاسفانه با بزرگ‌ترین تروریسم دولتی در تاریخ معاصر مواجه است و شما هیچ کشور و منطقه ای را در سده اخیر سراغ ندارید که اینچنین گرفتار تروریسم دولتی شده باشد.
  • سرکرده این طیف آمریکا است و برخی از کشورهای ثروتمند منطقه به همراه کشورهای که دارای پتانسیل نظامی قابل توجهی هستند همه دست به دست هم علیه یک کشور شورش و فتنه کرده اند؛با این وجود چون خواست مردمی برخلاف این جریان است، سوریه توانسته ایستادگی کند و قطعا آینده از آن مردم مقاوم سوریه خواهد بود.
  • (درباره پاسخ ایران، حزب الله و دولت سوریه به حمله رژیم صهیونیستی)هیچ کس نباید در این مساله تردید داشته باشد که مقاومت اجازه پیشرفت رژیم صهیونیستی را در منطقه نخواهد داد. برآورد عملیاتی ما در صحنه گویای پیروزی ها و موفقیت های جبهه مقاومت است؛ جمهوری اسلامی ایران به دلیل اشراف بر اوضاع منطقه برداشت روشنی از منطقه دارد و برنامه هایی که بتواند مقاومت را توسعه و استمرار دهد در دستور کار است.
  • دولت سوریه و مقاومت پاسخ خواهد داد، چنانچه کسانی مایلند این آتش افروزی شعله‌ورتر شود، می توانند به این اقدامهای خصمانه شان ادامه دهند.
  • (درباره رزمایش آمریکا و همپیمانانش در خلیج فارس) آمریکاییان در گذشته نیز سعی کردند چنین رزمایش هایی را برگزار کنند که البته چندان موفق نبودند، جمهوری اسلامی ایران بارها رزمایشهای مختلفی در مناطق آبی خود با اقتدار و موفقیت برگزار کرده است، اصولا اختیار و مدیریت تنگه هرمز به عهده جمهوری اسلامی ایران است، آمریکاییان با اقدامهایی از این قبیل، تلاش می کنند نوعی آرامش به دوستانشان در قبال داستان کاذب ساخته خود که همان ایران هراسی و اسلام هراسی در منطقه و سایر مناطق جهان است، بدهند.
  • برآورد ما مبتنی بر اطلاعات دقیق نشان می دهد گرچه غربی ها به ویژه آمریکا تلاش می کنند این رزمایش را به عنوان یک اقدام بزرگ جلوه دهد، اما این رزمایش معمولی ،سطحی، کاملا ضربه پذیر و آسیب پذیر است. کلیه تحرکات در خلیج فارس، خاورمیانه و آبهای سرزمینی و بین المللی اطراف ایران در رصد و اشراف اطلاعاتی ما است، این رزمایش در راستای کسب منافع بیشتر برای آمریکا و کشورهای سازنده سلاح و همچنین عملیات روانی و جنگ نرم است.
  • برخلاف ادعاها؛ در سوریه چیزی به عنوان جنگ شیعه و سنی وجود ندارد. در واقع گروه‌هائی در سوریه فعالیت می کنند که این گروه ها نه شیعه هستند و نه سنی و نه مسلمان هستند و فجیع‌ترین جنایات را در این کشور مرتکب می شوند. از طرف ایجاد نفاق و بهره برداری از اختلاف و تنش در جامعه یک حادثه حزن انگیز تاریخی در خیلی از کشورها و مناطق از جمله منطقه خاورمیانه است.
  • سؤال من از کسانی که در سوریه با نظام این کشور می‌جنگند اینست که آیا حامیان شما طرف‌هایی به جز اسرائیل، انگلیس، آمریکا و حکام مرتجع عرب هستند؟! کسانی که در جبهه به اصطلاح معارضه سوریه هستند، اندکی به این موضوع بیندیشند. آیا این طرف‌ها در جبهه حق قرار دارند؟!
کد خبر 212730
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز