همشهری آنلاین: طلاب تهرانی در محکومیت اقدام تروریست‌های مسلح در سوریه در نبش قبر "حجر بن عدی" از صحابه پیامبر(ص)، صبح امروز تجمع اعتراض ‌آمیزی را در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در شهرری برگزار کردند.

تعطیلی حوزه علمه ها

به گزارش خبرنگار مهر از شهر ری، جمعی از طلاب و روحانیون حوزه های علمیه حضرت عبدالعظیم(ع)، جامعه امیرالمؤمنین(ع)، امام حسین(ع) و جامعه الزهرا(س) صبح شنبه در اعتراض به هتک حرمت مرقد صحابی جلیل القدر حضرت رسول اکرم(ص) و یاور با وفای امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) "حجر بن عدی" در صحن مصلای حرم حضرت عبدالعظیم(ع) تجمع کردند.

این تجمع ساعت 11 صبح امروز در اعتراض به اقدام تروریستهای مسلح در سوریه در نبش قبر "حجر بن عدی" صحابی بزرگ رسول اعظم(ص) برگزار شد.

در ابتدای مراسم این تجمع اعتراض آمیز پیام مقام معظم رهبری نسبت به این جنایت قرائت شد و طلاب با سر دادن شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر وهابی" اعتراض خود را نسبت به نبش قبر "حجربن عدی" ابراز کرده و همچنین استادان مدارس علمیه تهران در این مراسم سخنرانی کردند.

گفتنی است، "حجر بن عدی" از یاران امام علی(ع) و فرمانده سپاه ایشان در جنگ نهروان علیه خوارج بود؛ در جریان صلح امام حسن(ع) با معاویه نیز با اینکه خواستار نبرد بود، اما به فرمان امام عصر خویش گوش فرا داد و از این دستور تبعیت کرد تا اینکه پس از شهادت امام مجتبی(ع) و گرویدن شیعیان به اباعبدالله(ع)، معاویه دستور داد شیعیان نزدیک به آن حضرت(ع) را زیر نظر گرفته و آزار و اذیت کنند که در این میان بسیاری از آنها به شهادت رسیدند و حجر بن عدی هم در این بین جزو کسانی بود که بغض و کینه امویان گریبان او را گرفت و طعم شیرین شهادت را چشید.

روز پنجشنبه 12 اردیبهشت ماه تروریست‌ها، قبر "حجر بن عدی" در منطقه "مرج عذرا" در حومه دمشق را نبش کردند و پیکر وی را که هنوز سالم مانده را ربودند.

یگان موسوم به "هماهنگی منطقه عدرا البلد در حومه دمشق" وابسته به ارتش آزاد سوریه چند روز پیش تصاویری را در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد که گویای تخریب مقبره این صحابی بزرگ پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) است.

در توضیح این تصاویر آمده است: "این بارگاه حجر بن عدی الکندی یکی از قبور معروف نزد شیعیان در عدرا البلد در غوطه واقع در حومه دمشق است که قهرمانان ارتش آزاد سوریه آن را نبش کرده و جنازه را به مکان ناشناخته دیگری منتقل کرده و دوباره دفن کردند تا دیگر این مکان، مرکزی برای شرک ورزیدن به خدا نشود".

این اقدام هتاکانه موجی از اعتراضها را در جهان اسلام به دنبال داشته است، چرا که اهل تسنن نیز مانند اهل تشیع احترام ویژه‌ ای برای صحابه رسول‌ الله(ص) قائلند.

لازم به ذکر است، گروه تروریستی النصره وابسته به سازمان القاعده با صدور بیانیه ‌ای‌ در فیسبوک مسئولیت حمله به آرامگاه "حجر بن عدی" را برعهده گرفت.

کد خبر 212407
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز