همشهری آنلاین: آیت الله هادوی تهرانی با صدور پیامی در محکومیت بی احترامی به ساحت صحابی بزرگ حضرت رسول اعظم(ص)؛ حجربن عدی، این گونه رفتارهای را برافروختن شعله های دشمنی در امّت اسلامی خواند که جز به نفع دشمنان اسلام نخواهد و اقدام به موقع و آگاهانه­ تمام عالمان مسلمان را در مقابله اینگونه رفتارهای مانع تکرار چنین فجایعی دانست.

مهر نوشت: آیت الله هادوی تهرانی رئیس مرسسه رواق حکمت و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این پیام چنین آورده است: بار دیگر حب محمّد و آل محمّد علیهم السلام مورد بغض کسانی قرار گرفت که آیه موّدت را نشنیدند و ندانستند که اجری که رسول اعظم (ص) به امر الهی مطالبه کرد به نفع ما و برای ما است و نفهمیدند که این اجر برای کسانی است که در جستجوی راهی به سوی حق تعالی هستند.

وی با اشاره به سابقه تاریخی حجر بن عدی یادآور می شود: حجر بن عدی صحابه بزرگ پیامبر اکرم (ص) به جرم حمایت از آل پیامبر علیهم السلام، اولین مسلمانی بود که دست بسته در «مرج عذراء» -جایی که وی آنجا را فتح کرده بود- کشته شد و امروز بار دیگر به دست پیروان همان قوم شرور مورد بی احترامی قرار می گیرد و قبر مطهرش نبش می شود تا پیکر مقدسش، پس از چهارده قرن، شاهد صدقی بر حقانیت مسیر محمّد و آل محمّد علیهم السلام باشد.

این عضو مجمع جهانی اهل بیت(ع) با طرح سؤالاتی، علمای جهان اسلام را خطاب قرار داده و تأکید می کند: چگونه علمای اسلام می توانند در برابر این بی حرمتی آشکار به یک صحابه بزرگ سکوت کنند و خود را در حامی سنت نبوی بشمارند؟! آیا این اقدام شنیع مقدمه ای برای جنایت های جدید نیست؟! آیا برافروختن شعله های دشمنی در امّت اسلامی جز به نفع دشمنان اسلام است؟! آیا دفاع از ساحت مقدس محمّد و آل محمّد علیهم السلام وظیفه­ همه­ مسلمانان نیست؟!

آیت الله هادوی تهرانی در پایان این پیام تصریح می کند: این­جانب ضمن تسلیت این جنایت هولناک به محضر مقدس امام زمان(عج) مقام معظم رهبری دام ظله، مراجع عظام تقلید مدّ ظلهم العالی و تمام مسلمانان جهان، امیدوارم اقدام به موقع و آگاهانه­ تمام عالمان مسلمان مانع تکرار چنین فجایعی گردد.

کد خبر 212416
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز