همشهری آنلاین: مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه امام صادق(ع) امروز 15 اردیبهشت ماه در تجمع دانشجویان در پی اقدامات جنایتکارانه تروریستهای وهابی در سوریه و اردن گفت: امروز معرفی جنایات وهابیون و دست پلید استکبار برای همه علمای اسلامی، واحب تر از هر واجبی است.

استاد حوزه دانشگاه

مهر نوشت: در پی اقدامات جنایتکارانه تروریست‌های وهابی در سوریه و اردن و هتک حرمت حرم حجر بن عدی صحابی جلیل القدر پیامبر اعظم(ص) و امیرالمرمنین(ع) و آتش زدن حرم حضرت جعفر طیار برادر امیرالمؤمنین(ع) و محاصره دو شهر مظلوم «نُبَّل» و «الزهرا» تجمع اعتراض آمیزی با حضور دانشجویان دانشگاه ها و عموم مردم و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی میرلوحی، عضو هیئت علمی و مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه امام صادق(ع)، امروز 15 اردیبهشت ماه بعد از نماز ظهر و عصر در محل مسجد این دانشگاه برگزار شد.

وی با بیان اینکه این روزها امت پیامبر(ص) عزادار فجایعی است که در سوریه اتفاق می‌افتد و ما شکایت این جنایت‌ها را به رسول‌الله(ص) می‌کنیم، گفت: منطقه ما شاهد این جنایت‌ها در طول سال‌های گذشته بوده است. امت اسلامی بداند که امروز بزرگترین خدمت به اسرائیل جنایتکار آتشی است که در سوریه به پا شده است و وهابیت تروریست با کشتار مظلومین بمب فشار و ظلم را به پیروان اهل بیت(ع) وارد می‌کند.

وی در ادامه سخنانش به سه حادثه اخیر یعنی محاصره بی ‌رحمانه شهرهای نبل و الزهرا در نزدیکی حلب، توهین به حریم صحابه پیامبر(ص) و حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه اشاره و اظهار کرد: ما نسبت به این جنایت‌ها اعتراض داریم و آنها را بی‌نظیرترین و بی‌سابقه‌ترین جنایت‌ها و وحشیانه‌ترین نوع آنها می‌دانیم. صدای ناله مظلومین در شهرهای محاصره شده سوریه به هیچ کسی نمی‌رسد چون شیعیان علی‌(ع) هستند.

میرلوحی همچنین اهانت به حریم صحابه پیامبر(ص) را از وحشی‌ترین اقدامات وهابیون عنوان کرد و گفت: وهابیون از خدا بی‌خبر دشمن انسانیت هستند و توحش آنها با هیچ وحشی ‌گری در طول تاریخ قابل مقایسه نیست. این جنایت بزرگ ترین آبروریزی و جنایت تبلیغاتی در حق اسلام و مسلمین است که وهابیون و تکفیری‌ها که خود را داعیه‌ دار اسلام می‌دانند، انجام می‌دهند.

وی در ادامه سخنانش ضمن معرفی فضیلتهای حجر بن عدی و جعفر طیار و مقام و جایگاه آنها پیش رسول الله(ص) و امام علی(ع) گفت: جعفر طیار، برادر امیرالمؤمنین(ع) شخصیت تراز اول و از السابقون در اسلام بود. ایشان فرمانده هجرت و سپاهی بود که پیامبر اکرم(ص) به عنوان اولین گروه مهاجر به حبشه و افریقا فرستاد. آن شخصیتی که وجودش مثل جانشین و خلیفه برای پیامبر اکرم(ص) بود. وقتی پیامبر اکرم(ص) او را به قاره افریقا فرستاد و بعد از چند سال موقع بازگشت پیروزمندانه ایشان با فتح قلعه خیبر به دست برادرش امیرالمؤمنین(ع) همزمان شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) بیان کرد: وقتی این دو خبر پیروزمندانه را به پیامبر(ص) دادند. ایشان فرمودند: نمی دانم به فتح الفتوح خیبر به دست علی(ع) خوشحال تر باشم یا از بازگشت پیروزمندانه جعفر طیار. پیامبر(ص) آن نماز مخصوص که مرحمت الهی بود را به خاطر زحمات و پاداش این سفر به ایشان تعلیم دادند که پیامبر(ص) و ائمه(ع) به آن ملتزم بودند. میرلوحی با بیان اینکه فضیلت دیگر این شخصیت بزرگوار این بود که فرمانده سپاه بزرگ اسلام در جنگ موته بود که پیغمبر اکرم(ص) ایشان را به عنوان فرمانده اول سپاه معرفی کردند، اظهار داشت: پیغمبر(ص) در مسجد بالای منبر بودند و حالت وحی بر ایشان عارض شد و منقلب شدند و فرمود: اکنون برادرم جبرئیل خبر داد که دست جعفر را در موته قطع کردند. چندی بعد خبر دادند دست دیگر ایشان را هم قطع کردند و بعد از لحظاتی فرمودند که اکنون جعفر به خاک افتاد. قبر مطهر ایشان در کشور اردن قرار دارد که توفیق شد از نزدیک آنرا زیارت کردیم که پیغمبر اکرم (ص) این صفت را به او دادند که خداوند در عوض دو دوست جعفر، دو بال به او داده که در بهشت با ملائکه پرواز می کند و لقب جعفر طیار به او دادند.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: سه عموی اهل بیت(ع) ـ حضرت حمزه، حضرت جعفر و حضرت عباس ـ مظهر غیرت و وفاداری و مورد عشق و علاقه خاص اهل بیت(ع) هستند. اهل بیت(ع) به این سه عموی خود می نازند و خیلی غیرت دارند. حضرت زهرا(س) برای عمویشان حضرت حمزه خیلی گریه می کردند. زین العابدین در خطبه شام افتخار می کنند و می فرمایند: از ما پیامبر(ص) است و از ما ائمه(ع) است و از ما جعفر طیار است. ما افتخار می کنیم که جعفر طیار، عموی ماست. همان طور که اهل بیت(ع) به عموی خود ابوالفضل(ع) غیرت خاصی دارند به عموی خود حضرت جعفر دارند. اینها مقدسات و خطر قرمز ماست. اینها ناموس و هویت ما هستند.

وی با تأکید بر اینکه اگر ما در مقابل این جسارتها بی غیرتی کنیم، دشمن جسارت بیشتری می کند، گفت: خداوند سید حسن نصرالله را قوت بدهد که مظهر غیرت ولایی و شرف دینی را که هشدار دادند اگر نسبت به حرم های مقدسه حضرت زینب کبری و حضرت رقیه، جسارتی شود ما ساکت نمی نشینیم و اجازه نخواهیم داد این اتفاق بیفتد. اینها دارند غیرت ما را تست می کنند. اینها می خواهند ببینند امت اسلامی و دوستان و عاشقان اهل بیت(ع) چقدر به نسبت به نوامیس خودشان همت دارند و غیرت دارند.

وی تأکید کرد: از مسئولان محترم ایران، سوریه، لبنان تقاضا داریم اگر لازم است ما آماده ایم تا آخرین قطره خودمان در راه دفاع از حریم حرمهای مطهر اهل بیت(ع) به عنوان مدافع پاکباخته جان خودمان را فدای اهل بیت(ع) کنیم.

وی با اشاره به اینکه یک جمله با جوانهای برادر اهل سنت خودمان دارم، افزود: مقام معظم رهبری در پیام حکیمانه به کنفرانس بیداری اسلامی فرمودند، واقعا نگاه کنند ببینند که دشمن دارد چه می کند؟ جوانهایی که با غیرت اسلامی به قضایا نگاه می کنند، ببینند امروز بزرگترین اهانت به اسلام آتش فتنه ای است که در سوریه بر پاشده هست یا نه؟ ببینند اسرائیل و انگلیس جنایتکار و آمریکای جهانخوار لبخند تمسخر و خوشحالی به امت اسلامی می زنند که اگر آنها می خواستند همین کار را خودشان انجام دهند باید چقدر نیرو پیاده کنند تا بتوانند این طور مسلمان کشی کنند تا سوریه یک کشور مقاوم و عقبه مقاومت اسلامی را از بین ببرند. چقدر آمریکا، انگلیس و اسرائیل باید نیرو پیاده می کردند، چقدر خرج می کردند، چقدر هزینه می کردند تا مانند کارهایی که در عراق، افغانستان و جاهای دیگر انجام دادند در سوریه انجام دهند. آیا خدمتی به آمریکا، انگلیس و اسرائیل بهتر از این آتش فتنه ای که اینها با قیافه اسلامی و دلارهای آل سعود و با پشتیبانی سران خود فروخته اسلامی انجام می شود، می توان انجام داد.

وی افزود: ناراحتی ما فقط از تعرض به مقدسات شیعه و حرمین اهل بیت(ع) نیست. ما فقط ناراحتی مان از حمله به شیعه نیست. ما فقط ناراحتی مان از محاصره شیعیان نبل و الزهرا نیست. هر جا به هر مسلمانی و حتی به هر مظلومی ولو اینکه مسلمان نباشد جسارت شود و ظلم شود مخالف هستیم. ما مدافع مظلومین همه عالم هستیم. اما نگاه کنیم که دشمن از ما اکنون چه می خواهد؟ آیا بهتر از این می توان از تفرقه بین ملت اسلامی استفاده کرد؟ آیا بهتر از این فتنه می توانست به مقاومت لبنان، حزب الله و فلسطین و سوریه ضربه بزند؟ از خواب غفلت بیدار شوید. به تعبیر مقام معظم رهبری به علمای اهل سنت شناخت دست پلید وهابیت که بزرگ ترین خیانتش وحدت امت اسلامی است، داده شود. امروز معرفی جنایات وهابیون و دست پلید استکبار برای همه علمای اسلامی، واحب تر از هر واجبی است. وهابیون بزرگترین خدمت را به امریکا، انگلیس و اسرائیل می کنند که همه را کافر می دانند و حرم ها را تخریب می کنند و زوار را می کشند. در میدان دشمن بازی نکنند.

میرلوحی بیان کرد: هیچ کدام از این جنایتها مستمسکی برای اینکه اهانتی به مقدسات اهل سنت شود نیست و طبق نظر علما چنین جایز دانسته نشده است. ما امت اسلام را به وحدت دعوت می کنیم تا همه یکپارچه جلوی این ظلم فجیع و ستم بی نظیر را در سوریه و کشورهای منطقه بگیرند. به مظلومین نبل و الزهرا اشاره می کنم که 70 هزار مظلوم در چنگال ضد بشرها و ضد انسانیست و ضد اسلام گرفتارند و سالهاست که در محاصره هستند.

کد خبر 212771
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز