همشهری آنلاین: رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تنها متهم حادثه جسارت به مدفن پاک حجر بن عدی، آمریکای جنایتکار است و دستور اصلی جسارت به مدفن پاک حجر بن عدی را کاخ سفید صادر کرده است.

فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج نوشت: سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه توطئه هتک حرمت به جناب حجر بن عدی توطئه امریکاست، اظهار داشت: این هتک حرمت واکنش عجولانه آمریکا به اجلاس عظیم علمای اسلام در تهران بود، چرا که این اجلاس ضربه سختی به طرح های آمریکا در منطقه وارد کرد و آنها وحشت زده از وحدت مسلمین دست به این کار زدند.

وی افزود: وجود پیکر سالم این صحابه نورانی بعد از 14 قرن بهترین دلیل حقانیت اوست. حادثه تلخ و جانگداز تعرض به مدفن پاک حضرت حجربن عدی سلام الله علیه ظاهری دارد و باطنی، ظاهر آن اینست که یک گروهک متعصب از روی تعصب مذهبی دست به این کار زده‌اند حال آنکه اولا هیچ مذهبی چنین تعرضی را مباح نمی داند و تجویز نمی کند و هیچ عالم اهل سنت شناخته شده‌ای در جهان وجود ندارد که چنین اقدام ضدانسانی و ضددینی را مشروع بداند. ثانیا قرن هاست این مقبره در منطقه اهل سنت با احترام حفظ شده و اگر دشمنی مذهبی با آن وجود داشت می بایست در طول این قرن ها اعمال می شد.

نقدی تاکید کرد: ثالثا سالم بودن پیکر این شهید راه حق، که پس از 14 قرن نمی‌باید جز خاکی از آن باقی مانده باشد از بارزترین دلایل حقانیت راه این صحابی بزرگوار است و هیچ کس به خاطر تعصب مذهبی کاری نمی کند که حقانیت حریف خود را عملا اثبات کند.

وی افزود: هرچند عاملان این اقدام افرادی به ظاهر وهابی مسلک بوده و خود را به اهل سنت منتسب می کنند اما تنها متهم این حادثه امریکای جنایت کار است و دستور اصلی جسارت به مدفن پاک حجر بن عدی را کاخ سفید صادر کرده است.

نقدی خاطرنشان کرد: تجمع عظیم علمای شیعه و سنی در یک فضای صمیمی زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و اجماع آنان بر ضرورت پیشبرد بیداری اسلامی تا حاکمیت کامل اسلام به سرزمین های اسلامی و آزادی قدس شریف، کابوسی وحشتناک برای امریکا و رژیم صهیونیستی بود، لذا با دستپاچگی به این اقدام احمقانه دست زدند تا شاید با برانگیختن خشم شیعیان علیه اهل تسنن وحدت و برادری را بر هم زنند. غافل از آنکه ملت ها بیدار شده اند.

وی در پایان تاکید کرد: شیعه و سنی تا آزادی قدس و فروپاشی امریکای جنایتکار با هم هستند و با این توطئه ها از کوره در نمی روند و منشاء این اقدامات رذیلانه صهیونیسم بین الملل و کاخ سفید می دانند لذا در واکنش به این خباثت ها حتی شعارها را پیش از وهابیت باید متوجه امریکا و صهیونیسم کرد.

کد خبر 212470
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز