همشهری آنلاین: مراجع عظام تقلید حوزه‌های علمیه قم و نجف اشرف در اعتراض به نبش قبر حجر بن عدی از صحابه پیامبر(ص) و از یاران وفادار امام علی(ع) دروس امروز حوزه را تعطیل کردند.

مهر نوشت: در پی هتک حرمت مرقد مطهر صحابی جلیل القدر حضرت رسول اکرم(ص) و یاور باوفای امیر المؤمنین علی بن ابیطالب(ع) حجر بن عدی و یاران عظیم القدر ایشان در سوریه توسط جنایتکاران، حسب الامر مراجع عظام تقلید، در محکومیت این جنایت ددمنشانه، امروز 14 اردیبهشت ماه دروس حوزه های علمیه سراسر کشور تعطیل و طلاب و فضلای حوزه ساعت 11 صبح با شرکت در تجمع اعتراض آمیزی در مدرسه علمیه فیضیه قم، این عمل ننگین و وحشیانه را محکوم می کنند.

در این تجمع اعتراض آمیز که با حضور علما، فضلاء، مدیران حوزوی، اساتید و طلاب برگزار می شود، آیت الله استادی، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه به ایراد سخن خواهد پرداخت.

همچنین مراجع عظام تقلید حوزه علمیه نجف اشرف در اعتراض به نبش قبر حجر بن عدی از صحابه پیامبر اسلام (ص) و امیرمؤمنان علی(ع)، دروس امروز حوزه علمیه این شهر را تعطیل کردند.

گروهک‌های تروریستی مخالف نظام سوریه، مزار حجر ابن عدی از اصحاب پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) را ویران و اقدام به نبش قبر وی کردند.

مزار این صحابی عالی قدر پیامبر(ص) در منطقه عذرا در نزدیکی دمشق قرار دارد و گزارشها حاکی از این است که جسد مطهر حجر بن عدی هنوز سالم بوده و تروریست‌ها جسد این شیعه امیرمؤمنان(ع) را به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌اند.

کد خبر 212309
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز