همشهری آنلاین: برگزاری مراسم شهادت حضرت زهرا(ع)، برپایی نشست علمی گفتمان تمدن سازی امیرالمومنین علی(ع)، رونمایی از دایرةالمعارف صحابه پیامبر(ص)، ارائه پژوهش نظریه تجویزی سبک زندگی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی از مهمترین رویدادهای حوزه دین و اندیشه در هفته آخر فرورردین ماه 92 به شمار می رود.

دین

در ابتدای هفته گذشته مراسم سوگواری شهادت دخت نبی اکرم حضرت زهرای مرضیه (س) در مناطق مختلف ایران با حضور گسترده عزاداران فاطمی روز یکشنبه 25 فروردین برگزار شد و شیعیان و محبان اهل بیت(ع) با برگزاری دستجات عزاداری و حضور در هیئات مذهبی به تبیین معارف شیعه و به بازخوانی سخنان و احادیث حضرت زهرا(س) به ویژه خطبه معروف ایشان در مسجد النبی(ص) پرداختند.

برپایی نشست علمی گفتمان تمدن سازی امیرالمومنین علی (ع)

از دیگر رویدادهای مهم هفته گذشته در حوزه دین و اندیشه، برپایی نشست علمی گفتمان تمدن سازی امیرالمومنین علی (ع) با سخنرانی دکتر محمدعلی آذرشب در روز دوشنبه 26 فروردین در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بود.

پژوهش نظریه تجویزی سبک زندگی اسلامی ارائه شد

همچنین در روز سه شنبه 27 فروردین در نخستین نشست کارگروه تدوین سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی در سال 1392 که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، پژوهش نظریه تجویزی سبک زندگی اسلامی ارائه شد و دکتر علیرضا علی‌ احمدی مدیر طرح سبک زندگی اسلامی- ایرانی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با توجه به بررسی نهایی موضوع سند مهندسی فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، درخواست داریم تا موضوع سبک زندگی با توجه به دستاوردهایی که تا کنون این کارگروه داشته است، در سند مهندسی فرهنگی گنجانیده شود.

رونمایی از دایره‌المعارف صحابه پیامبر(ص)

مراسم رونمایی از مجموعه هفت جلدی دایره المعارف صحابه پیامبر اعظم(ص) بعدازظهر چهارشنبه 28 فروردین با حضور حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پژوهشکده باقرالعلوم(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام خاموشی طی سخنانی با اشاره به تلاش 7 ساله گروه تدوین این دایرةالمعارف تأکید کرد: مطالعه زندگی صحابه گرامی پیامبرص) مدلی از سبک زندگی به ما ارائه می دهد.

حجت الاسلام محمدهادی یوسفی غروی مسئول تدوین دایره المعارف صحابه پیامبر اعظم(ص) نیز در بخشی از سخنان خود در این مراسم، به دلایل انتخاب 300 صحابه از 10 هزار صحابه پیامبر در مجموعه دایره المعارف صحابه پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و گفت: در این کتاب کسانی گزینش شده اند که حرفی برای گفتن داشته باشند و در منابع چیزی برای عرضه و الگوگیری داشته باشند و قصد امثال این کتاب ها جنبه عمومی آن است یعنی از این مجموعه نه تنها طلاب و مبلغین بلکه عموم مردم می توانند بهره مند شوند.

کد خبر 209788
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز