همشهری آنلاین: مجموعه 7 جلدی دائرةالمعارف صحابه پیامبر (ص) با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پژوهشکده باقرالعلوم(ع) رونمایی می شود.

دین

به گزارش خبرگزاری مهر، مجموعه 7 جلدی دانشنامه صحابه پیامبر اعظم(ص) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و دکتر حسین قشقایی رئیس پژوهشکده باقرالعلوم(ع) در سالن همایش‌های پژوهشکده باقرالعلوم(ع) رونمایی می‌شود.

مدیر روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم با اعلام این خبر گفت: از آن جایی که در تاریخ اسلام کارهای انجام شده درباره شرح حال اصحاب پیامبر(ص) به زبان فارسی کم بوده و اکثر آنها به صورت تک نگاری است و کمتر به مجموعه ای از اصحاب پرداخته شده و از سویی دیگر به جامعه شیعی این ایراد وارد می شود که چرا به اصحاب پیامبر(ص) کمتر توجه می کنند، بر این اساس ضرورت تبیین زندگینامه اصحاب پیامبر(ص) مورد توجه پژوهشکده باقرالعلوم(ع) قرار گرفت و در دائرة المعارف صحابه شرح حال 300 نفر از اصحاب پیامبر(ص) در 7 مجلد مشتمل بر 3547 صفحه تدوین و توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر شده است.

دعائی تصریح کرد: در این مراسم حجت الاسلام محمد هادی یوسفی غروی ارزیاب علمی و سرپرست نویسندگان و محققان این اثر به سخنرانی خواهد پرداخت.

این مراسم روز چهارشنبه 28 فروردین ماه از ساعت از ساعت 14:30 در سالن همایش های پژوهشکده باقرالعلوم(ع) واقع در میدان فلسطین جنب کلانتری پلاک 397 برگزار خواهد شد.

کد خبر 209383
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز