شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از مراجع عظام تقلید با صدور پیامی هتک حرمت به مراقد مطهر اصحاب رسول اکرم(ص) و یاران خاص امیرالمؤمنین(ع) را محکوم کرد و گفت: علمای جهان اسلام و حوزه‌های علمیه اهل سنت و تشیع برای جلوگیری از این جنایات چاره‌ای فوری بیاندیشند. خبرگزاری فارس: علما! به داد اسلام برسید Tweet

آیت الله صافی گلپایگانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، متن پیام آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی به این شرح است:

بسم ‌الله الرحمن الرحیم

وَلاَ تَحْسَبَنَّ اللّهَ غَافِلًا عَمَّا یَعْمَلُ الظَّالِمُونَ

هتک حرمت مرقد مطهر صحابی جلیل‌القدر حضرت رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله و یاور با وفای حضرت امیرالمؤمنین علی‌بن ابیطالب علیه‌السلام جناب حجر بن عدی سلام الله علیه و یاران عظیم‌القدر ایشان در سوریه توسط جنایتکاران و دژخیمان موجب تأثر و تأسف شدید مسلمانان جهان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام گردید.

انالله و اناالیه راجعون

تعرّض به مقدسات مسلمانان و قبور مطهر بزرگان اسلام و بدن‌های پاکی که نشانه‌ بزرگی از حقانیت اسلام و مکتب اهل البیت علیهم السلام است،‌ با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست و در نزد همه‌ مسلمانان محکوم و مطرود است. چطور می‌توان باور کرد که عده‌ای که چهره‌ اسلام عزیز را در جهان با خشونت معرفی کرده و بویی از اسلام و انسانیت نبرده‌اند و خود را موحّد و متعبّد معرفی کرده، خون صدها نفر از انسان‌های بی‌گناه، کودک و بزرگ و مرد و زن را با وحشیانه‌ترین وسایل وحشی‌گری به زمین بریزند و گردن حتّی نوجوانان را با شمشیر قطع کرده و آنها را در شبکه‌های ماهواره‌ای نشان دهند.

برای جهانیان روشن است که این افراد با کمک مستقیم بعضی از کشورهای مزدور منطقه و صهیونیزم و چراغ سبز سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشر، این جنایات را انجام می‌دهند و به جای آنکه امروز به داد مسلمانان مظلوم میانمار برسند، این چنین جنایاتی را مرتکب می‌شوند.

اینجانب از تمام علمای جهان اسلام و دانشگاهیان و حوزه‌های علمیه اهل سنت و تشیع می‌خواهم که برای جلوگیری از این جنایات و آدم‌کشی‌ها که اعتبار مسلمانان را در جهان مخدوش کرده است چاره‌ای فوری بیاندیشند و اختلافات جزیی و سیاسی را کنار گذاشته و فقط به فکر اسلام و قرآن و آبروی این دین حنیف و آسمانی باشند که اگر فردا این کار انجام شود دیر است و موجب پشیمانی است. به داد اسلام برسید و مسلمانان را بار دیگر در جهان عزّت و آبرو دهید که آورنده‌ قرآن کریم پیامبر رحمة للعالمین از شما انتظاری جز این ندارد که ان تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ.

لطف‌الله صافی

22 جمادی الثانی 1434

کد خبر 212376
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز