چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: فرمانده ارتش پاکستان شایعه تعویق برگزاری انتخابات را رد و بر تامین امنیت در جریان برگزاری انتخابات تاکید کرد.

general Ashfagh

ژنرال اشفق پروزیکیانی، فرمانده ارتش پاکستان با اشاره تلویحی به حمله‌های اخیر طالبان به جمع‌های سیاسی، حمایت خود را از انتخابات پارلمانی پیش رو در این کشور اعلام کرد.

ژنرال کیانی، در جمع شرکت‌کنندگان نظامی در مراسم "یوم شهدا" که برای بزرگداشت مأموران کشته‌شده در جریان مبارزه با ستیزه‌جویان برگزار می‌شود، گفت: انتخابات پارلمانی پاکستان 11 مه برگزار خواهد شد و ما نباید هیچ‌گونه بدگمانی و تردیدی را در این زمینه به خود راه دهیم.

فرمانده ارتش پاکستان افزود: اطمینان می‌دهم ما با بهره گیری از بهترین ظرفیت‌هایمان برای برگزاری انتخاباتی آزاد، عادلانه و صلح‌آمیز استفاده خواهیم کرد و از کمک و پشتیبانی خود از روند برگزاری انتخابات در چهارچوب قانون اساسی دریغ نخواهیم کرد.

این در حالی است که نگرانی‌هایی درباره نفوذ نظامیان در سیاست پاکستان وجود دارد شاید به همین خاطر است که  ژنرال اشفق به ملت پاکستان اطمینان داد حمایت ارتش فقط با هدف تقویت و تحکیم دمکراسی و حاکمیت قانون در کشور انجام خواهد شد.

از طرف دیگر نظامیان و افسران ارتش پاکستان از طرز برخورد سیاستمداران با آنها و نگاه تردید‌آمکیزی که نسبت به نظامیان وجود دارد گله  و به آن اعتراض کرده‌اند. در همین خصوص، بنا به گزارش فایننشال تایمز، رئیس کمیته دفاعی سنا گفته‌است: "آنها {افسران} قطعا ناراحت‌اند. آنها معتقدند به ارتش حمله و با آن بدرفتاری می‌شود."

افسران ارتش از برخی موضوع‌های دیگر از جمله نحوه برخورد با پرویز مشرف بعد از بازگشتش به پاکستان برای حضور در انتخابات نیز ابراز ناراحتی کرده‌اند.

به گزارش پاکستان تودی، کمیته ارشد ارتش در آخرین جلسه خود برنامه حفظ امنیت و استفاده از سربازان برای برگزاری انتخابات در امنیت کامل را تصویب کرد.

کد خبر 211953
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز