همشهری آنلاین: ارتش پاکستان که از نظر سیاسی نفوذ خیلی زیادی در این کشور دارد روز چهارشنبه درباره سرنوشتی که دستگاه قضایی کشور برای پرویز مشرف، رییس سابق ستاد مشترک ارتش پاکستان و رئیس جمهور سابق این کشور در نظر گرفته است ابراز نگرانی کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دادگاه عالی پیشاور در شمال شرقی پاکستان روز سه شنبه همین هفته در حکمی اعلام کرد پرویز مشرف که در ماه مارس امسال وارد کشور شده است تا پایان عمرش حق ندارد به سمت های سیاسی برسد.

صدور این حکم همه امیدهای مشرف بر ای نامزد شدن در انتخابات پارلمانی کشورش را نقش بر آب کرد.

این تصمیم دادگاه با استناد به اتهاماتی که بر مشرف وارد شده است و پیگردهایی قضایی که علیه او وجود دارد توجیه شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از اسلام آباد، ژنرال اشفق کیانی فرمانده ارتش پاکستان در این باره گفت به نظر من صدور این حکم صرفا یک تنبیه ساده نبود، اما به هر حال آگاهی مردم و مشارکت گسترده آنها واقعا می تواند به این بازی موش و گربه بین دموکراسی و دیکتاتوری پایان دهد.

این سخنان ژنرال کیانی با توجه به آنکه از نفوذ زیادی در ارکان سیاسی پاکستان برخوردار است عنوان نخست امروز همه روزنامه های پاکستان بود.

از زمانی که پاکستان به استقلال رسیده است یعنی از شصت و شش سال پیش تاکنون ارتش همواره نقش مهمی درفعالیت های سیاسی این کشور ایفا کرده و در نیمی از این زمان قدرت را نیز در دست داشته است.

اما اکنون چند سالی است که نظامیان و ژنرال های ارتش ،مجال و فرصت بیشتری به غیر نظامیان برای فعالیت های سیاسی در پاکستان داده اند . هدف از ارتش از این کار ، این بوده است که مسئولیت بخشی از اشتباهات سیاسی را به گردن غیر نظامیان بیندازد اما به طور کلی در پشت پرده کارهای خود را انجام داده است.

کد خبر 212038
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز