همشهری آنلاین: پلیس پاکستان شمار قربانیان سلسله انفجارهای سه شنبه شب در ایالت‌های بلوچستان در جنوب غربی و سند در جنوب این کشور را هشت کشته و 70 زخمی اعلام کرد.

 انفجارهای کویته

به گزارش ایرنا، منابع خبری محلی به نقل از پلیس پاکستان اعلام کردند، انفجار پنج بمب در شهرهای کویته مرکز ایالت بلوچستان و کراچی منجر به کشته شدن حداقل هشت نفر و مجروح شدن نزدیک به 70 نفر شد.

پنج نفر از جمله دو نظامی پاکستانی در یک حمله انتحاری در نزدیکی یک پست ایست و بازرسی در شهر کویته کشته و 35 نفر نیز زخمی شدند.

براساس گزارش پلیس، «عبدالخالق هزاره» یکی از رهبران جامعه شیعی بلوچستان از این عملیات انتحاری جان سالم بدر برد.

عبدالخالق رهبر حزب دموکراتیک هزاره، از یک نشست انتخاباتی به محل اقامت خود باز می گشت که هدف گروه های تروریستی قرار گرفت.

براساس تحقیقات اولیه پلیس، شخص انتحار کننده هنگامی که در ایستگاه مرزی مورد بازرسی نیروهای پلیس قرار گرفت، مواد منفجره همراه خود را منفجر کرد.

گزارش رسانه های خبری پاکستان حاکی از آن است، سه شنبه شب پیش از این عملیات انتحاری سه انفجار در نقاط مختلف شهر کویته سبب زخمی شدن پنج نفر از ساکنان این شهر شده بود.

تاکنون به طور رسمی هیچ گروهی مسوولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است اما برخی از رسانه های خبری محلی، گروه های آزادی طلب بلوچستان را عامل این حادثه معرفی کردند.

در همین حال انجام یک عملیات تروریستی و بمب گذاری در شهر کراچی در نزدیکی دفتر یک حزب سیاسی، سه کشته و 30 زخمی برجای گذاشت.

پلیس کراچی اعلام کرده که در این انفجار دفتر «جنبش متحده قومی» در منطقه «ناظم الدین» کراچی هدف تروریست‌ها قرار گرفته بود.

به گفته مقام‌های پلیس، عاملان این حمله تروریستی موتوری که بمب در داخل آن جاسازی شده بود را در نزدیکی دفتر انتخاباتی این حزب عمده و پرطرفدار پاکستانی پارک کرده بودند.

گزارش مقام‌های بیمارستانی نیز حاکی از آن است که وضعیت جسمانی برخی زخمی‌های این حادثه مساعد نیست و احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.

براساس گزارش شبکه های خبری محلی، هواداران جنبش متحده قومی و ساکنان این منطقه یک تجمع اعتراض آمیز در محل انفجار برگزار کردند. رهبران جنبش متحده قومی نیز با حضور در محل حادثه، این حمله تروریستی را محکوم کردند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت انفجار تروریستی کراچی را برعهده نگرفته است اما پیش از این گروه «تحریک طالبان» با هشدار به هواداران جنبش متحده قومی، حزب مردم و حزب عوامی ملی اعلام کرده بود که در نشست‌های انتخاباتی این احزاب که علیه طالبان موضع گیری کرده‌اند، شرکت نکنند.

«الطاف حسین» رییس جنبش متحده قومی با انتشار پیامی از لندن، ضمن محکوم کردن این عملیات تروریستی دستور داد دفاتر انتخاباتی این حزب به طور موقت در کراچی تعطیل شوند. حزب جنبش متحده قومی همچنین یک روز عزای عمومی در سراسر ایالت سند اعلام کرد.

انتخابات پارلمانی ملی و ایالتی پاکستان 21 اردیبهشت ماه (11 ماه می) در سراسر این کشور برگزار خواهد شد.

کد خبر 210806
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز