همشهری‌آنلاین: کمیسیون انتخابات پاکستان بعد از بروز برخی تخلفات و بایکوت انتخابات در کراچی، از سوی برخی احزاب دستور برگزاری مجدد رای‌گیری در 42 مرکز اخذ رای در کراچی را صادر کرد.

karachi

این دستور بعد از آن‌که مسئولان حزب تحریک انصاف به رهبری عمران‌خان ، انتخابات در شهر مهم و بندری کراچی را به‌دلیل بروز برخی تخلفات از جمله  کنترل بیش از حد محل‌های رای‌گیری توسط حزب "جنبش متحد قومی" بایکوت کردند و کمیسیون انتخات نیز با بررسی شکایت‌های مردم و بروز برخی تخلفات دیگر از جمله شروع‌نشدن رای‌گیری در سر ساعت، اعلام شد.

حزب جماعت اسلامی نیز از جمله احزابی است که انتخابات در کراچی را به دلیل تخلف جنبش متحد قومی بایکوت کرد.

جنبش متحد قومی اتهام‌های مطرح شده علیه این حزب را رد می کند.

بنا به گزارش رسانه نیشن متعلق به  پاکستان ،کمیسیون انتخابات اعلام کرد در برخی موارد کارکنان محل‌های رای‌گیری به‌خاطر این‌که تهدید شده‌بودن بر سر کارشان حاضر نشدند و همین موضوع سبب شد تا در برخی نقاط شهر،رای‌گیری با تاخیر انجام شود به‌همین دلیل در 7ناحیه شهر کراچی رای‌گیری سه ساعت تمدید شد.

منطقه کراچی در شمار تاثیرگذارترین مناطق در عرصه سیاسی پاکستان است. این منطقه در انتخابات‌های گذشته نیز شاهد وقوع برخی تخلفات بوده است. 

به گزارش دِنیوز، دکتر عارف یکی از مسئولان حزب تحریک انصاف در کراچی گفت درخواست رای‌گیری مجدد از سوی آنها به دلایل مختلف مطرح شده که یکی از آنها جلوگیری از رای‌دادن زنان طرفدار این حزب و برگرداندن‌شان از محل‌های رای‌گیری بوده‌است.

 

DR Aref

کد خبر 213765
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز