یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نخست‌وزیر پیشین پاکستان در جمع طرفدارانش اعلام کرد حزب او در انتخابات برنده شده‌است.

nawaz sharif

نواز شریف، نخست‌وزیر پیشین پاکستان، شامگاه شنبه با اعلام این خبر از رقبای خود دعوت کرد برای حل مشکلات کشور تلاش کنند.

به گزارش الجزیره، شبکه های تلویزیونی محلی از پیشی‌گرفتن حزب مسلم لیگ بر رقبای اصلی خود جنبش عدالت حزب عمران خان، قهرمان پیشین کریکت و حزب مردم پاکستان خبر دادند.

بیش از 86 میلیون جمعیت واجد شرایط رای‌دادن بودند. کمیسیون انتخابات پاکستان شنبه شب میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی این کشور را حدود 60 درصد اعلام کرد.

به گفته مسئولان انتخاباتی پاکستان، این بالاترین میزان مشارکت در انتخابات عمومی این کشور بعد از سال 1977 است.میزان مشارکت در انتخابات گذشته پاکستان نیز در سال 2008، 44 درصد بود.

شریف معروف به شیر پنجاب در حضور طرفداران خود در لاهور، دومین شهر بزرگ پاکستان اعلام کرد :ما خدا را سپاس می گوییم که به حزب مسلم لیگ فرصت دیگری برای کمک به شما،کمک به پاکستان و جوانان عطا کرد. آراء همچنان در حال شمارش است اما از هم اینک معلوم است که حزب مسلم لیگ به‌عنوان حزب اصلی برنده خواهد شد .

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر پیروزی حزب تحت هدایت نواز شریف در انتخابات پارلمانی، شمار زیادی از طرفداران او با تجمع در خیابان‌های مرکزی شهر لاهور به شادمانی پرداختند.

تا نیمه‌شب حزب شریف در آرا شمارش‌شده برای  119 کرسی از مجموع 272 کرسی مجلس ملی بیشترین تعداد را به‌دست‌آورده‌بود.

پیروزی حزب نواز شریف در این انتخابات می‌تواند به معنای نخست‌وزیری مجدد او باشد که در سال 1999 با یک کودتای نظامی برکنار،سپس زندانی و بعد تبعید شد.

 دولت آصف علی زرداری همسر بی‌نظیر بوتو به‌عنوان یک دولت غیرنظامی در پاکستان توانست تا آخر دوره قانونی‌اش بر سر کار باشد و یک انتخابات برگزار کند.

more آغاز انتخابات تاریخی پاکستان

کد خبر 213716
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز