همشهری‌آنلاین: حزب مشرف اعلام کرد که انتخابات 11 مه پاکستان را تحریم می‌کند.

musharraf

چند روز پس از آنکه دادگاهی در پاکستان رئیس‌جمهور پیشین این کشور، ژنرال پرویز مشرف را به ممنوعیت شرکت در انتخابات تا آخر عمر محکوم کرد، دکتر امجد، سخنگوی حزب "لیگ تماما مسلمان" با اعلام بایکوت انتخابات، هیات انتخاباتی این کشور را به تصویب و پذیرش رویکردی مغرضانه در مقابل مشرف متهم کرد.

بنا به گزارش الجزیره، او همچنین اعلام کرد که این حزب انتظار ندارد انتخابات 11 مه سال جاری میلادی شفاف و عادلانه باشد و به همین دلیل است که حزب این انتخابات را تحریم می‌کند. نزدیک به 170 نامزد از احزاب مختلف برای شرکت در انتخابات مجمع ملی و مجلس ولایتی اوراق مربوط به کاندیداتوری خود را پس گرفتند.

چندین دادگاه پاکستان نیز پیشتر، مشرف را برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی این کشور رد صلاحیت کرده و با این کار برنامه او را برای حضور فعال در صحنه سیاست نقش بر آب کردند.

ژنرال پرویز مشرف که در سال 2008 میلادی از سمت خود استعفا داد و به مدت چهار سال در تبعیدی خود خواسته به سر می‌برد، در ماه مارس سال جاری به پاکستان بازگشت تا با رهبری حزبش در انتخابات شرکت کند.

 مشرف به اتهام ارتباط داشتن با ترور بی‌نظیر بوتو، نخست‌وزیر پیشین پاکستان و اهمال در حفظ امنیت او  در سال 2007 و حبس خانگی و غیرقانونی ده‌ها قاضی در دوران ریاست جمهوری‌اش  در بازداشت خانگی به‌سر می‌برد و ممنوع‌الخروج است.

به گزارش تایمز او ایندیا، دبیرکل حزب مشرف گفت که او از خود در مقابل دادگاه دفاع می‌کند.

سخنگوی حزب مشرف همچنین اعلام کرد کمیسیون انتخابات پاکستان به افرادی اجازه شرکت در این رقابت را می‌دهد که کشور را به تاراج برده‌اند اما در حالی به مشرف اجازه نمی‌دهند که وی پاکستان را در شرایط سخت و دشوار نجات داد.

مشرف از سوی طالبان نیز به مرگ تهدید شده‌است.

ناظران سیاسی می‌گویند تحریم انتخابات تاثیر چشمگیری بر حضور رای‌دهندگان ندارد چرا که حزب مشرف یک حزب جدید است و رهبر آن هم اکنون در حبس است و نمی‌تواند به مبارزات و تبلیغات انتخاباتی دست بزند.

کد خبر 212383
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز