همشهری آنلاین: مقامات انتخاباتی پاکستان با وجود چالش‌های قانونی فراروی پرویز مشرف، امروز (یکشنبه) موافقت کردند تا این نظامی پیشین در انتخابات سراسری آتی شرکت کند.

پرویز مشرف

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پرویز مشرف که پس از به دست گرفتن قدرت در کودتایی خونین در سال 1999 میلادی 9 سال بر پاکستان حکومت کرد، روز بیست و چهارم ماه مارس سال جاری پس از چهار سال تبعید خود خواسته به پاکستان برگشت و متعهد شد در انتخابات 11 مه در چهار حوزه انتخاباتی شرکت کند.

اما در کراچی، زادگاه این ژنرال بازنشسته، مقامات رسمی به خاطر اتهام نقض قانون اساسی و اخراج قضات ارشد نامزدی وی را نپذیرفتند.

گفته شده که مقامات برگزاری انتخابات نامزدی مشرف را از شهر چیترال در شمال پاکستان که در نزدیکی مرز افغانستان واقع است، پذیرفته‌اند.

پایگاه قدرت مشرف از زمانی که پس از 9 سال حکومت نظامی در سال 2008 استعفا داد، تضعیف شده و با سیلی از چالشهای قانونی رو به روست.

وی با وجود اتهام کوتاهی در مرگ بی نظیر بوتو، نخست وزیر پیشین پاکستان در سال 2007 و نیز مرگ یک رهبر شورشیان بلوچ در سال 2006 و اخراج و دستگیری قضات در نوامبر 2007، به قید وثیقه آزاد است.

دادگاه عالی پاکستان روز دوشنبه جلسه استماع درخواست برای محاکمه مشرف را به خاطرتحمیل قوانین فوق‌العاده در سال 2007 برگزار خواهد کرد، تحمیلی که در نهایت راه را برای سقوط وی هموار کرد.

رئیس‌جمهور پیشین پاکستان قصد دارد در انتخابات آینده این کشور حزب خود، مسلم لیگ (شاخه مشرف) را رهبری کند.

کد خبر 207778
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز