همشهری آنلاین: پرویز مشرف رئیس جمهور سابق پاکستان در حالی که داشت برای بررسی تمدید وثیقه درباره اتهام به قتل و نیز برکناری قضات در زمان ریاست جمهوری‌اش به دادگاه می‌رفت با پرتاب کفش مواجه شد

به گزارش واشنگتن تایمز یک وکیل پاکستانی در دادگاه کراچی به طرف پرویز مشرف که در میان ماموران امنیتی همراهش در حرکت بود لنگه کفش پرتاب کرد.

مشرف در زمان ریاست جمهوری خود شمار زیادی از قضات را برکنار کرد. هنگام ورود مشرف به دادگاه نیز شماری از وکلای دادگستری پاکستان برضد مشرف شعار دادند و وی را قاتل خواندند. همچنین برخی از این وکلا با پلیس درگیر شدند.

در همین حال یورونیوز هم گزارش داد پرویز مشرف، رئیس جمهوری سابق پاکستان که درگیر سه پرونده قضایی است می‌تواند مدت بیشتری را بیرون از زندان بماند. آقای مشرف که به تازگی به چهار سال تبعید خودخواسته اش پایان داد و وارد پاکستان شد، از دادگاه درخواست کرده بود که زمان آزادی او به قید وثیقه را تمدید کند. دادگاه با این درخواست موافقت کرده است.

حکم دادگاه با اعتراض شماری از وکلا روبرو شد که مخالف پرویز مشرف هستند و در اطراف دادگاه تجمع کرده بودند.

وکیل مدافع مشرف می گوید: با دو درخواست آزادی به قید وثیقه موافقت شد. یکی مربوط به پرونده بی نظیر بوتو است که در دادگاه ضدتروریسم راولپندی در جریان است و دیگری مربوط به پرونده‌ای در دادگاه دیگر ضدتروریسم. قضات با ادامه آزادی موکل من به مدت 21 روز موافقت کردند تا روز محاکمه فرا برسد و بتوانیم برای آزادی دائم به قید وثیقه درخواست کنیم.

مشرف در یکی از پرونده های خود متهم است که در تامین امنیت برای بی نظیر بوتو، نخست وزیر سابق پاکستان که در سال 2007 ترور شد، کوتاهی کرده بود. پرویز مشرف همچنین به مشارکت در قتل اکبر خان بوکتی، یکی از رهبران جدایی طلبان بلوچ در سال 2006 میلادی متهم است.

رئیس جمهوری سابق پاکستان این اتهامات را رد می‌کند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶