شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۴۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: انتخابات مجلس ملی پاکستان صبح شنبه 21 اردیبشهت با به‌کارگیری 96هزار نیروی امنیتی ساعت هشت صبح به وقت محلی آغاز شد.

pakistan national assembly election

این انتخابات به نوعی یک انتخابات مهم و بی‌سابقه است چون اولین بار است که یک دولت غیرنظامی در پاکستان توانست تا آخر دوره قانونی‌اش روی کار بماند و انتخاباتی را برگزار کند.

از سوی دیگر حمله‌های متعدد طالبان به‌خصوص به نامزدهای مستقل و لیبرال که از ارتش درخصوص مبارزه با شبه‌نظامیان حمایت کرده‌آند،نیز مورد دیگری بود که در انتخابات پیشین به این شدت اتفاق نیفتاده بود.

86 میلیون واجد شرایط رای‌دادن‌ هستند و قرار است اعضای مجلس ملی پاکستان که 342 عضو دارد و نیز چهار مجلس محلی در استان‌های خیبر،پنجاب،سند و بلوچستان، را مردم انتخاب کنند.

طبق نظرسنجی‌ها،بنا به گزارش الجزیره، حزب لیگ مسلم پاکستان به رهبری نواز شریف پیشتاز است و این درحالی‌است که بازیکن پیشین کریکت و سیاستم‌دار امروز پاکستان، عمران خان، که با شعار تغییر به میدان آمده،با او رقابت تنگاتنگی دارد.

عمران خان هفته گذشته حین سخنرانی در یکی از برنامه‌های تبلیغات انتخاباتی از یک بالابر سقوط کرد و به بیمارستان منتقل شد.

moreگزارش و تصاویر؛ سقوط سیاستمدار امروز و ورزشکار دیروز پاکستانی از ارتفاع 4.5 متری

نوازشریف دو دوره نخست‌وزیر پاکستان بود و مدتی نیر به اتهام فساد مالی در تبعید به‌سر می‌برد.

پاکستان مرز‌هایش با افغانستان را که در روزهای اخیر به‌دلیل بالاگرفتن اختلاف بر سر خط مرزی شاهد تنش و درگیری بود،بسته‌است و مهاجران افغان طبق دستور دولت و نیروهای امنیتی با محدودیت‌‌ رفت‌و‌آمد روبه‌رو هستند.

شهرهای پاکستان با 96 هزار نیرو حالتی امنیتی گرفته‌اند؛در شهر پیشاور که برایش 900 محل اخذ رای  برنامه‌ریزی شده بیش از 8هزار نیروی امنیتی به‌کار گرفته‌شده‌اند.به‌این ترتیب،این انتخابات ،پرهزینه‌ترین رای‌گیری در این شهر  است.

انتخابات ساعت 5 عصر به‌وقت محلی تمام خواهد شد.

کد خبر 213519
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز