چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نشان‌‌عالی پاکستان به نخست‌وزیر چین در طی سفر دوروزه‌اش به این کشور اهدا خواهد شد.

pakistan

نخست‌وزیر چین، لی ک چجانگ در روز ورودش به پاکستان، چهارشنبه اول خرداد با آصف علی زرداری رئیس جمهوراین کشور که دولتش تنها دولت غیرنظامی است که دوره‌اش را به اتمام می‌رساند دیدار و گفت و‌گو خواهد کرد.

او روز یک‌شنبه به هند سفر کرده بود.

به گزارش پیپل دیلی، رئیس‌جمهور پاکستان برای نخست‌وزیر چین ضیافت ناهار و نخست‌وزیر پاکستان نیز بعد از دیدارش و برگزاری نشست خبری ضیافت شام ترتیب داده‌است.

لی روز پنجشنبه 2 خرداد با محمد نواز شریف گفت‌و‌گو خواهد کرد. نخست‌وزیر چین برای تقویت مناسبات تجاری دو کشور، با نواز شریف  به‌عنوان یکی از هم پیمانان دیرینه چین گفت‌و‌گو می‌کند.

ک چجانگ در این سفر علاوه بر دیدار با رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر پاکستان در روز چهارشنبه، با رئیس سنا و رئیس مجلس ملی این کشور نیز دیدار و در سنا سخنرانی خواهد کرد.

بنا به گزارش بیزینس ری‌کوردر، او را در این سفر وزیر خارجه، تجارت و رئیس کمیسیون ملی توسعه اصلاحات به همراه هیاتی بلندپایه از بازرگانان و دولتیان همراهی می‌کنند.

طبق آماری که اسلام آباد ارائه کرده است سطح روابط تجاری چین و پاکستان برای نخستین بار در سال گذشته، ظرف مدت 12 ماه به 12 میلیارد دلار رسید که این مقدار 18 درصد در مقایسه با سال قبل از آن بالاتر است. دو طرف متعهد شدند ظرف دو تا سه سال آینده میزان حجم مبادلات تجاری را به 15 میلیارد دلار برسانند.

کد خبر 215375
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز